Full version: Chili! Hjälp!
Fuel
Jag undrar om det är någon som har bra tips på chilisorter som håller sig väldigt kompakta, jag har hittat 1 sort som heter "Fireworks", den ska ju tydligen vara väldigt kompakt med små frukter. Jag undrar eftersom jag är lite nyfiken på att dra upp nån liknande sort på fönsterbrädan hemma. Visst man kan ju hålla nere dom flesta sorterna, men det är ju roligare med en som "passar" där laugh.gif naughty.gif

Sen kanske det är någon som har några frön över som dom kanske kan skicka till mig så jag kan testa! 000.gif
Annars så är det perfekt med bara lite tips om det funkar bra att odla på fönsterbrädan o.s.v.

//Oscar

Fireworks ser ju ut så här: [attachment=18211:c_fireworks.07.jpg]

Lite stavning bara =)
Åsa, mälardalen zon 2
Sarit Gat som Runåbergs säljer fröer av har hos mig trots stora byttor hållt sig ganska låga (40-50cm) och kompakta. I mindre krukor kan de nog bli mindre.
Fuel
Det låter ju aldelles perfekt det! Ska ta o prova några sånna då kanske =)
Mrs-E
Habaneroplantorna blir inte så jättestora 30-50 cm, MEN det finns ju dom som blir större än så. Dock inte så kompakta frukter. Har några fröer över om du vill ha.
PM:a i sådana fall
Fuel
Tack för tipset! Resten tar vi via PM istället =)
Knytt
"Razzamatazz" från Mr Fothergills ska vara ganska kompakt också, passar bra i kruka/urna. Fröna såldes via odla. smile.gif
Fuel
Okej, ska prova habanero som jag fick tips om, men om någon har några andra roliga fröer lr tips så är jag väldigt tacksam!

//Oscar
sgxwoman
hej
Det finns en sort som heter Bolivian Rainbow som är ursnygg och ganska kompakt. Frukterna blir lila... smile.gif

/ Sgxwoman
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon