ängsvädd
Jag har väntat i flera månader på att få se ett livstecken från mina frösådda kala hibiscusstammar. Igår upptäckte jag en liten grön utväxt, idag såg det ut så här biggrin.gif

CalleF
Vad kul - grattis!
Får jag fråga när de är sådda?
ängsvädd
Jag hittar ingen anteckning nu, ska leta lite mer, men det var iaf förra året, men jag minns inte när.
ängsvädd
Den som väntar på något gott ... biggrin.gif Nu har alla tre hibiscusar visat livstecken biggrin.gif Det är kanske närmare ett år jag väntat på de två sista. Jag minns att när jag var ny på forumet o frågade om en hibiscus jag köpt som tynade bort, flaxss frågade om stammen var grön. Det hade fastnat så jag tänkte att med dessa frösådda så ska jag inte ge upp så länge en del av stammen är grön. Nedre delen av stammen var grön så jag vattnade normalt hela tiden. För några veckor sedan såg jag tecken på blad på de två kvarvarande stammarna biggrin.gif

Så här ser de två minsta ut nu:

[attachment=21024:Copy_of_IMGP0926.JPG]
ängsvädd
Den största ser ut så här nu:

[attachment=21027:IMGP0925.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon