yvohel
Hejsan Finn!

Måste säga att jag blir imponerad av ditt intresse för medmänniskors önskan om att få hjälp via detta forum, att du hinner med, det måste nästan vara om det inte är det en heltidsysselsättning att svara på allt här sweatingbullets.gif , så man kan gott säga att du är värd din vikt i guld smiley_small_hug.gif

Så nu undrar ju även lilla jag förståss om jag kan få komma med en liten fråga help.gif

Ska plantera Klematis intill en vägg..plank + stor plankdörr som vi byggt och helst vill jag att de skall rama in dörren tillsammans med planket..och jag hade tänkt mig att ev plantera 3 st tillsammans mer plats finns det icke, sol halva dagen, jag gillar alla toner som går i lila-rosa-vitt-blått, och stora blommor är min förtjusning, men det går bra med små oxå, helst vill man ha blomning hela sommaren om möjligt. huset är falurött.

Jag vet alla andra regler med plantering, avstånd gällande spaljen osv osv vill bara ha ett förslag på några trevliga sorter. tongue.gif

Vad tror du Finn har du något tips till mig, har trädgården i zon 4 g.gif.

Ja det var det nu för idag iallafall.

Sommriga hälsningar fr smile.gif mig
yvohel
unsure.gif Uuups denna fråga hamnade helt fel skulle ju till länken för klematisfrågor..suck.. dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon