Bee
Har någon av er provat att grilla frysta, tinade majskolvar? Gör man som med färska?
Jag har i och för sig aldrig grillat majskolvar överhuvudtaget men det skulle vara kul att prova. Tyvärr kommer ju inte de färska förrän efter sommaren så det är i så fall frysta som gäller.
Margith
Ja, många, många gånger, det är supergott smile.gif
Jag tar dem från frysen, kör de 2 x 2 min i micron, i en skål med vatten (vänder dem i halvtid). Sen delar jag dem i 2 eller 3 bitar och marinerar dem tillsammans med köttet.
Faktiskt måste jag säga att jag tycker dem blir bättre än de färska shy.gif
Bee
Tack Margith! Då skall det grillas i helgen!
Sussie F-Flower
Supergott!!! tummenupp.gif
Jag gör oxå så!

Glöm inte att ha tandpetare till hands bara... tongue.gif
Anki V
åsså salt och vitlöksmör på tummenupp.gif

/Anki
KURT
Färska majskolvar bör ju ätas mycket snart efter skörd, eller frysas. Annars omvandlas sockret till stärkelse, det gäller många andra grönsaker också t ex ärtor.
Rosmarin
Jaa, det är underbart gott!!!! tummenupp.gif
Skruttis
Jag köper majskolvar på burk och fryser in dem i halvor. Tinar i mikron i lite vatten och sedan ut på grillen.
Serveras lättsaltade. MUMS! (Snålvattnet rinner....) happy.gif
Sofiia
ja jag brukar alltid ha frysta majskolvar då det ska grillas sådana. Gillar inte smaken av konserverat sick.gif

Mycket smör på så är det mums!
Citronpeppar lär också ska va gott att ha på!
Mollis
Det är gott med Aioli till
emelie11
Absolut de kan man grilla, de är jätte gott om man lägger dom i någonslags marinad de brukar jag göra=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon