Eva-Helene
Mina barn liknar mig, vart och ett på sitt sätt.

Ett exempel: ene sonen var och handlade mat. På väg ut till bilen undrade han för sig själv "vad är det för kasse jag bär på???"

Dottern kläcker ur sig saker, sedan tänker hon! Och kommer på att det var nog inte så smart sagt......

En av sönerna ska alltid ha något att pillra med, alltid ha händerna upptagna. Ja, dottern är så hon också.

En son glömmer bort vad det var han höll på att berätta..........

Stackars mina barn! flirting.gif

Monaxe
Jo visst är det så, barnen ärver mycket, även sättet man har. Min älsta son är lika lugn som jag påstås vara, visar inte mycket utåt men tänker desto mer (handikapp faktiskt) men blir skitnervös när det gäller...

Den yngste påstås ha mitt ilskna humör, blir snabbt rosenrasande (men det är bara förtal, jag blir aldrig arg)

Tack och lov är ingen lika långsint som jag är, det är verkligen mitt fulaste drag, tacksam att ingen av barnen fått det...
Aqvakul
Min dotter och jag är väldigt lika till sättet. Vi är intensiva, pratsamma, viljestarka, planerande
och engagerade. Ni känner nog igen typen: Charmiga och spännande väsen som lätt blir lite för mycket.

Min son, är liksom hustrun mer jordnära och balanserad, det samma gäller svärsonen. Här tillämpar vi alltså inte tesen: "Lika barn leka bäst". flirting.gif
pejori
Båda mina barn liknar sin far till utseendet (tack och lov)
Sonen har till och med samma röst som sin far.
dottern har sin fars eftertänksammhet och ekonomiska sinne, medans sonen är mer lik mej till sättet.
M.A.O. inpulsiv, handlar först och tänker sedan, blir sällan arg, men när han tänder är han farlig.
Inte långsint tack och lov, varken han eller jag.
Grå
CITAT (pejori @ 15-05-2008, 17:47) *
Båda mina barn liknar sin far till utseendet (tack och lov)
Sonen har till och med samma röst som sin far.
dottern har sin fars eftertänksammhet och ekonomiska sinne, medans sonen är mer lik mej till sättet.
M.A.O. inpulsiv, handlar först och tänker sedan, blir sällan arg, men när han tänder är han farlig.
Inte långsint tack och lov, varken han eller jag.

Intressant att det är så många som är far/dotter, mor/son

Min dotter liknar mig på pricken till utseendet (fast mycket sötare) - kort på mig när jag var mindre ser ut som att det är kort på henne. Till sättet är hon däremot lik sin far. Glad och sprallig och pratar och pladdrar hela tiden. (Pappan är dansk och de är ju inte tysta ens när de sover)

Sonen är lik sin far på pricken i ansiktet, men sin morfar till längd och krallighet, men däremot har han ärvt min tjurskallighet och mitt heta temperament och min hemkärhet. (egendomlig eremit som morrar åt brevbäraren, typ)

Fantastiska ungar båda två med stark rättviseideologi.
MammaMattsson
Mina söner har både personliga drag från mig och maken.
Tyvärr har den yngre ärvt en av mina mindre smickrande egenskaper. Vi är lika långsinta.... innocent.gif

Den äldre är en skicklig tecknare, och jag är ju utbildad konstnär, så där är jag litet stolt.

Vad som jag tycker är fascinerande är att de har samma genetiska arv, dvs. helsyskon, men ändå är olika i personligheterna som natt och dag.
Den äldre, litet inåtvänd, observerar,analyserar och tänker. Viljestark, envis, och har alltid varit bra på att argumentera för sin sak. Litet tystlåten av sig och vansinnigt intelligent. Har alltid varit så, och är enormt mysig. Otroligt bra hand med djur, de verkar gilla honom instinktivt. Går bra i skolan för honom.

Den yngre föddes med lockigt vitblont änglahår och älskade från början hela världen, som älskar honom tillbaka.
Alla damer emellan 4 och 96 år faller för hans charm, han pratar gärna med folk, går och hälsar på grannar.
( När vi bodde i förort visste ALLA, speciellt pensionärerna vem han var, och hälsade med hans namn. han var gärna över i grannhuset till ett mycket gammalt par utan barn eller barnbarn och bakade bullar och drack saft med dem. Ensam. Det började han med när han var 3,5 år Självklart visste jag vart han var, han talade alltid om det, och vi blev goda vänner allihop.)
Social kille med ett stort munläder, som gärna talar först och tänker sedan. Vi misstänker att han eventuellt kan komma att göra karriär på Franska Rivieran om 10 år, ibland äldre, juvelbehängda damer...

Rent utseendemässigt så är vår äldste väldigt lik sin pappa och farfar, medan den yngre är lik mig. Han är en kopia av min bror, om man tittar på gamla fotografier. En från varje släktgren!

Undertecknad & maken är rent personlighetsmässigt natt & dag, motsatserna dras till varandra kanske?
Vi har alltid haft många och långa diskussioner. Vi röstar olika, vi håller på olika sportlag..Vi gillar olika hobbies, litteratur, etc. Det mesta har vi olika åsikter om. Men vi har aldrig tråkigt.

hobbe 00
Min dotter är lik sin far till utseende och i temperament.. Men har sin konstnärliga ådra efter mig, samt bok intresse.. Annars anser hon att vi är helt insnögade och antika...
herkules
mina hundar är nog mer lik mig än vad barnen är blink.gif
*Stintan*
Ibland undrar jag om jag är mor till mina barn giggle.gif
Man slutar aldrig att förvånas. Dom är väldigt olika varann men båda har en hel del drag från mig på både gott och ont. Världens bästa vackraste tjejer är dom iallafall wub.gif
Mollis
Min son är mig precis upp i dan, både till utseende och karaktär, min dotter däremot kommer från en helt annan planet.. ändå är dom tvillingar kram1.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon