Full version: Denna byråkrati
ingrid fuxwall
Min sambo har varit väldigt sjuk men mot all förmodan har han återhämtat sig - mycket tack vare Xera rose.gif
Han ska snart flytta hem men först måste man göra vissa små saker - räcken, handtag och sådant och kommunen har för länge sedan beslutat men så ska man ju lägga ut arbetet.
Vid mitt senaste samtal med dem menade jag att nu fick de nog lägga på ett extra kål för sjukhuset tänkte nog skriva ut honom snart. Svaret jag fick - skakar fortfarande på huvudet och förstår inte.

Allt tar sin tid och blir han utskriven från sjukhuset innan man hunnit anpassa hemmet - vilket kanske tar en arbetsdag, så får man ordna ett annat boende fram tills dess.
Alltså ingen som helst tanke på kostnader, för jag antar att speciella boenden är minst lika dyra som sjukhus
pejori
no.gif no.gif Det är sanslöst. blink.gif

Netha
Kör på hårt mot kommunen. Kontakta högsta hönset inom förvaltningen, kontakta gärna kommunalrådet
och tala om vad som sker/inte sker i frågan.
Berätta att det talas om annat boende under väntetiden ... Kostnad i pengar ...
kostnad i kanske förlorad åtehämtning pga flera flytt inom kort tid.

Kanske vaknar rådet och ser till att det sker i raskare takt.
Det är aldrig fel att försöka. Jag håller tummar. tummenupp.gif

Roligt att höra att han återhämtat sig så pass bra.smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon