|
Jag vill visa upp mina småttisar som föddes här nu den 13:e maj, det bidde 16 stycken små rosa klumpar. Alldeles nakna och blinda men ack så söta ändå.. Det är tammöss om ngn undrar vad det är för ngt. Och på de andra två bilderna är det mamma mus & pappa mus..
Whiskuchi
16-05-2008, 12:46
Åååh, små marsipangrisar!
Oj, det var många! Hur klarar den lilla mamman att dia så många? Mvh Fenja
Så rart!! När börjar de få päls?
Lars-Olof Arvids
16-05-2008, 13:45
Oj vad många små sötingar! Fina föräldrar har de också. Olle
ängsvädd
16-05-2008, 14:00
Jättesöta Är alla 16 födda i en och samma kull?
Man börjar se antydan till färger på ungarna nu, och sedan dröjer det inte länge förrans dom börjar bli lite fjuniga & sedan får päls.
Jag har tänkt att kulla bor lite ungar men det är svårt för dom är ändå så fulla av liv & än så länge får dom alla mat. detta är en tjuvparning, lilla honan tog sig ut ur en dunabur & in till hanens gallerbur & där såg dom till att få det gjort snabbt som tusan antar jag. Honan är lite för ung(2 mån) för att få ungar nu så det var helt oplanerat.
Alla 16 ungarna är efter en mushona.. Tänk att behöva bära på så många samtidigt, och sedan ska dom ut också,,=)
Myosotis
17-05-2008, 12:44
Så söta! Och 16 stycken!!
Du får visa flera bilder Anneth! Mvh Fenja
Mera bilder kommer senare..=)
Jag kan ju visa en unge från en tidigare kull..
Så söt!  Så näpen! Mvh Fenja
ängsvädd
17-05-2008, 18:35
Vilka vackra möss  Jag var inne på din blogg o kollade musbilderna, ischoklad var en mycket läcker färg
Myosotis
17-05-2008, 21:32
 Så sött! *vill inte ha, vill inte ha*
Myosotis
25-05-2008, 10:57
Har du fler bilder?
Visst har jag mer bilder. Ungarna är bara sju stycken nu, jag har kullat rätt så kraftigt eftersom att det var en tjuvparning och att den lilla mamman är så ung. Så nu är det sju fina flickor kvar och dom blir bara sötare och sötare de små skruttisarna..
Myosotis
25-05-2008, 13:48
Så fina! Läckert med de olika nyanserna. När öppnar de ögonen? Men har du slagit ihjäl resten?!
Jo jag har avlivat resten av ungarna, det kanske låter grymt & taskigt men eftersom att det är en tjuvparning och mamman själv bara är ett par månader gammal så blev det lite för många ungar för henne.
Ungarna kommer att öppna ögonen om bara några dagar nu, men det är full fart på dom redan nu fast dom inte ser ngt än.
Myosotis
25-05-2008, 18:11
Jag förstår att du var tvungen, men jag tycker ändå att det är hemskt. Hur har man ihjäl en sån? Hur väljer man ut vilka som får leva och vilka som ska dö?
Å, så näpna, tur jag nu har djur i huset igen
CITAT (Myosotis @ 25-05-2008, 19:11)  Jag förstår att du var tvungen, men jag tycker ändå att det är hemskt. Hur har man ihjäl en sån? Hur väljer man ut vilka som får leva och vilka som ska dö? Dom gånger som man väljer att kulla så blir det oftast hanarna som kullas bort, dom är många gånger mycket svårare att sälja än honorna. Ja inte är det roligt att ta bort små bebisar men ibland måste man, och det går så fort så ungarna hinner inte känna ngt.
Synd. Men jättesötta möss!
CITAT (Wilmer @ 18-05-2008, 14:22)   Så sött! *vill inte ha, vill inte ha*  Du behöver inte vara orolig Wilmer möss (vilda iallafall) går inte gärna in i hus där det finns marsvin.  Mus och råttungar är något av det sötaste som finns, speciellt när de fått päls och börjat knata omkring. Fast... alla djurungar är väl det sötaste som finns ändå
Så här ser några av ungarna ut nu, alla flickorna ville inte fastna på bild när jag fotade sist men några blev det i alla fall..
De där lockiga mössen är det en särskild ras eller? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 11-06-2008, 17:44)  De där lockiga mössen är det en särskild ras eller? Mvh Fenja Nej det är bara olika pälsvarianter på dom liksom, Hälsningar från Anneth
Jättesöta i alla fall! Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|