Full version: Liljor
Hazel
Vi planterade ett antal olika liljor tidigt i vår, det stod på påsen att de kunde planteras tidig vår eller höst. Inte en enda av dessa har kommit upp. Ska dom inte komma upp förens nästa år kanske? eller har vi lyckats misslyckas så med en hel hög med liljor.
Köpte även såkallade doftliljor, på dom stod det att dom skulle planteras sen inte vattnas förens dom kom upp. Inte heller dessa vill titta upp alls confused.gif nu är det visserligen fortfarande lite fukt kvar i krukorna men hur länge ska man vänta?
Helen i Piteå Zon 5
Om du har planterat ner Liljelökarna direkt ute i rabatten så är det nog för kallt ännu så dom har nog inte riktigt kommit igång. Jag fördriver alltid Liljelökarna inne i krukor för senare utplantering då det blivit varmare. Jag tror inte du behöver vara orolig för att ha misslyckats, Liljorna kommer nog med sommaren och värmen smile.gif Har du krukan ute med Doftliljorna så ta in den i värme så kommer dom fortare igång
Hazel
Jo dom står ute. Men vi har ju haft närmare 20 grader i tre veckor nu så man tycker lite borde man väl se? fast det är klart dom blommar ju inte så tidigt. Doftliljorna står i krukor inne på altanen så där är det ännu varmare
Stella-Polaris
Jag planterade liljor förra våren och de tog riktigt lång tid på sig att komma upp. De är väl inte riktigt "på plats" och dessutom relativt små första säsongen. I år har de kommit som raketer...

Doftliljorna är riktigt långsamma på att komma upp..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon