HelenJ
Är det någon som vet vad den här lökväxten heter? Den blir ca 30 cm hög, blommar ganska länge och är fena på att sprida sig! Just nu ger hela min trädgård ett blåaktigt intryck...

bl[tt.jpg

]

Kan dela med mig om någon önskar...
Åsa, mälardalen zon 2
spansk klockhyacint tycker jag det ser ut som
Viveka
I England heter den Bluebells och blommar i massor i skogarna.

Scilla hispanica är väl det latinska namnet.
HelenJ
OK, det låter rimligt. Tack för hjälpen!
HelenN
jag har pmát dig, för jag vill jättegärna ha!!
Eva i Höga
HelenJ, den är ljuvlig, du har pm!
HelenJ
Jag har så det räcker till många - klart ni får! Jag är bara glad att bli av med dem! bravo.gif Måste ju ha plats till annat också....

Skickas mot portokostnad längre fram i veckan - just nu är det regnigt och lerigt ute så jag är inte så sugen på att gräva.... smile.gif
Monaxe
Du har PM...
ingela 3113
Hejsan!
Jag skulle också gärna vilja ha av denna fina blomma!! Ni skriver att ni har PMat???? Vad är det och hur gör man? Tacksam för svar. Mvh Ingela.
NinaVästerplana
Engelsk klockhyacint eller blue bells kan sprida sig enormt om det vill sig. Bara älskar den...
Försöker ladda med en bild från skogen utanför Keukenhof, Holland.
thumbdown.gif nix det gick inte. men jag lägger in den på min blogg
http://www.alltomtradgard.se/min-sida/NINAHL/ kom gärna dit o kika.
mvh ninah
HelenJ
Riktigt så många som på bilden från Keukenhof har jag inte smile.gif och vill inte ha det heller - inte i den typen av trädgård jag har. Det är därför jag delar med mig nu... Men jag har inte hur många som helst, så nu kan jag snart inte gräva upp fler. Dessutom är en del lökar väldigt svåra att få upp - de befinner sig nämligen nästan en meter ner i jorden. Jag hittar dem helt enkelt inte! giggle.gif

Sorry alla som ville ha.... Kom igen nästa år - då ha jag säkert många igen!

CITAT (ingela 3113 @ 19-05-2008, 22:55) *
Hejsan!
Jag skulle också gärna vilja ha av denna fina blomma!! Ni skriver att ni har PMat???? Vad är det och hur gör man? Tacksam för svar. Mvh Ingela.

Klicka på mitt namn här ute till vänster så kommer du till min profil. Längst ner till vänster där finns det möjlighet att skicka PM = personligt meddelande. Om jag får din adress ska jag nog kunna lirka fram några lökar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon