Full version: Rabarber går i blom
Jimbo79
Hej,

Undrar om det är någon som vet om man ska låta rabarbern gå upp i blom och blomma över eller om jag borde skära ned blomman.

Jag vill kunna skörda under hela sommaren men kan inte minnas att den blommat så här förut.

[attachment=18311:Rabarberblom.jpg]

Mvh, Jimmy
Tosan
Jag brukar ta ner blomstängeln. De sägs bli träiga om man låter den sitta kvar, och jag tycker iaf det verkar stämma, att de är saftigare längre om man tar bort den.
Stella-Polaris
Jag har blommande rabarber i rabatten.... rolleyes.gif Häftig prydnadsväxt tycker jag...
Sussie F-Flower
CITAT (Tosan @ 16-05-2008, 23:40) *
Jag brukar ta ner blomstängeln. De sägs bli träiga om man låter den sitta kvar, och jag tycker iaf det verkar stämma, att de är saftigare längre om man tar bort den.

Samma här....
Skruttis
Tar alltid av dem, mest p g a att bärfisarna (Pentatomidae) wacko.gif är helt galna i blommorna och det är ett djur som jag inte har mycket till övers för. I övrigt verkar det inte hämma plantorna nämnvärt om man lämnar blommorna kvar.
Boxer
Ta bort blomsterstjälken för att få mer blad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon