Hej
Undrar lite vad Curryeternell är för något. Doftar gott gör den, men är den ätbar? Hur trivs den bäst med sol, temperatur, vatten, jord etc? Någon som vet? Eller som vet var jag kan leta vidare för att få mer information ...
Emma
rosettei
20-08-2003, 23:31
kanske en länk kan vara till hjälp
c- eternell
Hej
Jag har en curryeternell i mitt land, och den står i sol hela dagen i landet och verkar trivas ganska bra. Den ska ha ganska mycket vatten, får absolut inte torka ut.
Jag tror dock inte att den går att äta. Har för mig att jag läste när jag köpte den att den var bara till prydnad.
Åsa, mälardalen zon 2
22-08-2003, 17:17
Japp den är bara till prydnad och doft. Den trivs soligt och väldränerat och har man tur så övervintrar den. Den anses nog inte härdig i sverige men här hos mig händer det att den övervintrar på friland (jag har reserver i kallväxthus som även brukar övervintra trots att det blir ganska kallt där).
Har man inglasad veranda/balkong eller liknande som håller sig runt noll eller några plusgrader på vintern så är det nog det ett mycket bra övervintringsställe ifall man håller plantan lite åt det torrare hållet och inte glömmer att kolla vattningen när vintersolen börjar skina på balkongen/altanen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.