Full version: ny snigel?
Virgo
Idag i motionsspåret såg jag en snigel som jag inte sett förut. Den var lika stor som den största svarta skogssnigeln. Men färgen var snygg. Gråbeige framtill och lite grönaktigt grått som bakgrunden här. Trodde först det var pantersnigeln, men den saknade den typiska teckningen.
Vad kan det vara för en? Ville inte ta hem den, jag hade ju ingen lust att ha sånt klet i byxfickan. Och kamera har jag ju inte med mig när jag motionerar.
Hittade inga matchande bilder på I-net.
Berith
Aha! Var det så enkelt! ohmy.gif

Se nedan....... sleep.gif
Gossen Ruda
Förmodligen en vit form av den vanliga svarta skogssnigeln, Arion ater. Förekommer lite här och var. Jag har ingen bild men däremot har jag fångat några som Ted på Naturhistoriska museet fick. Dom blir faktiskt större än dom svarta, en jag fångade var en riktig bjässe. Fånga och fånga förresten, jag behövde inte använda fjärilshåven direkt. laugh.gif
Virgo
Tack för infon. Ska ta med mig en plastpåse så att jag kan brotta ner och fotografera den nästa gång den dyker upp i spåret.
Berith
Mitt möte med vit snigel på Kinnekulle. wink.gif

Skyller suddigheten på att allt gick så fort!
Gossen Ruda
Jo, dom är snabba ibland dom rackarna. smile.gif Nästan Klüftiga. biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon