Full version: Är detta syrén?
humlandumlan
Hej, jag har lagt med två bilder och undrar om detta är syrén. Jag tycker inte det ser ut som syrén men den är tillsammans med andra ljuslila syréner.

Jag tror inte att busken mår så himla bra och undrar om den bör beskäras. Många glesa bladlösa kvistar finns längre ner och jag tror inte man tagit hand om busken så noga. Jag är relativt nyinflyttad.

Tack på förhand
humlandumlan

den andra bilden kommer här
Lotta22
Nej, det är definitivt inte syrén men jag kan inte klura ut vad det är.
Christer i Falköping
Nej, syren är det inte. Skulle gissa på Rosentry. Den ser lite risig ut och du kan mycket väl beskära den nu efter blomning. Vet inte om det går att beskära lika hårt som på kaprifol, men har för mig att alla tryväxter kan beskäras hårt. Men i vilket fall kan du ju ta bort allt dött redan nu.
Christer.
Lady Hamilton
Jag tror också att det är Rosentry Min buske som jag kallar för det ser likadan ut (ja inte fullt så 'risig' giggle.gif ) Och jag har kapat ner den med gott resultat för några år sedan Den tål mkt hård beskärning tummenupp.gif men gör som Christer förslog, direkt efter blomningen så hinner den "växa på sig" under sommaren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon