lena:-)
17-05-2008, 17:38
Jag har blivit med en växt som ser ut i blad och växtsätt som Vårkragen men det är mörkare och lite ludna blad.
Givaren påstår dessutom att det antagligen är blå blommor ..eventuellt vita..
Nyfiken som jag är har jag sökt på AOTs växtlistor men inte hittat nåt..så då återstår det enda sättet att få vettiga svar..
Fråga på Odla!
Alltå, någon som har något förslag?
Ett litet foto kanske?

Mvh
Fenja
17-05-2008, 18:53
JA det vore väl fint..men jag har inget album på Odla eller annorstädes på nätet,..men kanske kan fixa . Har ju faktiskt tagit kort på plantorna i hinken.
Chamomille
17-05-2008, 18:55
CITAT (lena:-) @ 17-05-2008, 19:53)

JA det vore väl fint..men jag har inget album på Odla eller annorstädes på nätet,..men kanske kan fixa . Har ju faktiskt tagit kort på plantorna i hinken.
Du behöver inte ha ett album. Har du bilderna på din dator så är det bara att ladda upp till forumet.
17-05-2008, 19:00
Aha , tack Chamomille, nåja fixade det ialla fall. Hade tydligen kvar ett Odlaalbum trots allt. Det som är i hinken är plantorna, de fina röda fotvänliga sandalerna är mina!
Toppklocka i vardande?
Mvh
Fenja
17-05-2008, 19:17
Ja varför inte. Tittade själv på den men givaren påstod att det var någon form at riddarsporre eller liknande, sporreaktigt. Har jag möjligtvis fått något Toppklockeaktigt av dig Fenja? Jag har något stående i utkanten av lanadet som ser snarlikt ut.
Verkar dom de skulle passa att plantera ut i min "allmänning" som jag håller på att beplanta med massa lättvuxet blomster.
Det kan du nog ha fått Lena! Jag gillar dem ju, har köpt vita i år

Sporreaktigt, kan det vara någon sorts pestemon tro?
Mvh
Fenja
17-05-2008, 19:31
Håller på Toppklocka, den andra Pestemon liknar den inte alls....
(Den jag fått av dig har liksom lite mer knottriga blad jämfört med den i hinken....)
Blev lite nervös när det var en "klocka" bara, har snart blivit av med alla knölklockor som jag så fint odlat fram!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.