lisselbo
Är på jakt efter lite häftiga skulpturer till trädgården. Jag menar då inte tomtar, djur eller liknande, utan typ drakar.
Nå´n som vet var jag kan hitta så´nt?
Marie B
Kolla på Linda Lundas hemsida. Linda Lunda. Om hon inte svarar här själv.. /Marie B
Alba
Inte drakar men ........roliga gubbar
Åsa zon 6
Jag har två drakar som jag köpt på Åsby Trädgård, inte så långt från Västerås.
johannea
Hittade gubbar typ "orhcer" och drakar på en brittisk hemsida förra året, ska försöka leta rätt på den...
johannea
Här hittade jag en: www.mendunigardenartistry.com.au/mystical_ran...
netaave
Finns en handlare på Kinnekulle som har det mesta i trädgårdsskulpturer.
KURT
En 6m hög skulptur av Pinicchio, kanske skulle passa i trädgården?

http://www.bt.se/nyheter/boras/pinocchio_l...btse(563620).gm
Fågelvägen
Boråsborna ställer säkert gärna upp och bär Pinochio till din trädgård
Monica M zon 4
Pinocchiostatyn är illa omtyckt av de flesta Boråsare så de bär den säkert till dig! giggle.gif Debatten har rasat i lokaltidningen sen det blev bestämt att den skulle köpas. Jag vet inte riktigt vad den ska symbolisera. Alla Boråsare ljuger och har stora näsor? Tur man inte bor i stan!
Rozzy
Det är första gången jag är inne och skiver här snubblade på din tråd.
Jag gör drakar både inne och utomhus får de vara i stengdslera!
DragonLady
Vi är väldigt nyfikna på detta forum yes.gif som du förövrigt är väldigt välkommen till happy.gif
Därför skulle det vara roligt om du hade bilder på dina drakar yes.gif shy.gif
Rozzy
Just nu har jag ett tjugotal drakar som ska in i ugnen de ska till Gräfsnäs medeltids marknad i mitten av juni, ni är välkomna att åka dit och se hur de kommer till i sista glasyr bränningen på plats. Vi kommer Raku bränna dem på lördag och söndag 14-15 juni vid den lilla kvarnen.
Tyvärr står de på jobbet men jag ska ta en bild på dem så snart som möjligt...
Man kan använda just dessa som lyktor eller rökelse hållare om man vill de är helt ihåliga. De lite söta, naiva med roliga miner och detaljer som drak-ungar meningen är att de ska vara lite kul för barnen men jag säljer många av dessa även till barnsliga vuxna.

Givetvis gör även mer verklighets trogna i olika temperament.
Jag har fullt med drakar hemma i trädgården en ilsken i öst vid muren och tre stycken som härjar i växthuset Nu gör jag inga på beställning utan de dyker upp när jag börjar skapa dem -så ibland vet man inte vad det blir.

Och eftersom jag är inte den aktiva keramikern i mitt levebröd utan jobbar som keramik/estet lärare och min större sysselsättning är inom konst och måleri.

Trädgården är min stora passion i livet där jag finner lugn, trygghet och energi. Jag flyttar helt enkelt dit ut så fort det är möjligt. Där finns mycket annan keramik fast inte massa djur och så utan mest hängande lyktor, grunkor och fågel-bad.

Bee
Jag köpte min trädgårdskatt här förra året: Gardenaquatica . Dom hade en hel del att välja på.
Svensk sajt.
Grå
En häftig skulptur till ett (tyvärr) häftigt pris hittade jag på amulettens nätbutik en gång när jag surfade runt efter stayetter och skulpturer.
Jag har inte köpt den, men Gud vet att jag vill ha den!!
Det är en bronsfärgad hartsbyst föreställande Moder Jord som ammar ett barn.

Ta en titt på den sidan och förstora bilden. Kolla in detaljerna! Hennes stolta, självsäkra uppsyn. Bergsfast. Hennes utsmyckningar, hennes styrka när hon håller barnet. Stammen hon växer upp från - urträdet.

Jag fullkomligt älskar den och vinner jag inte på måltipset så ska jag katten lära mig att skulptera själv.

adressen är:
http://www.amuletten.net/product_info.php?...;products_id=29
lisselbo
CITAT (Bee @ 19-05-2008, 10:22) *
Jag köpte min trädgårdskatt här förra året: Gardenaquatica . Dom hade en hel del att välja på.
Svensk sajt.

Där fanns det fina saker, men fina priser också sad.gif

CITAT (Grå @ 19-05-2008, 17:23) *
En häftig skulptur till ett (tyvärr) häftigt pris hittade jag på amulettens nätbutik en gång när jag surfade runt efter stayetter och skulpturer.
Jag har inte köpt den, men Gud vet att jag vill ha den!!
Det är en bronsfärgad hartsbyst föreställande Moder Jord som ammar ett barn.

Ta en titt på den sidan och förstora bilden. Kolla in detaljerna! Hennes stolta, självsäkra uppsyn. Bergsfast. Hennes utsmyckningar, hennes styrka när hon håller barnet. Stammen hon växer upp från - urträdet.

Jag fullkomligt älskar den och vinner jag inte på måltipset så ska jag katten lära mig att skulptera själv.

adressen är:
http://www.amuletten.net/product_info.php?...;products_id=29

Den var riktigt fin, men översteprästinnan var inte dum den heller.

CITAT (KURT @ 18-05-2008, 16:03) *
En 6m hög skulptur av Pinicchio, kanske skulle passa i trädgården?

http://www.bt.se/nyheter/boras/pinocchio_l...btse(563620).gm

Tack, men nej tack sick.gif

CITAT (Marie B @ 17-05-2008, 19:51) *
Kolla på Linda Lundas hemsida. Linda Lunda. Om hon inte svarar här själv.. /Marie B

Vill ha wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon