Full version: Göteborgsvarvet
bahia1
Nu kan man undra varför inte dom sänder GöteborgsVarvet på någon TV kanal.
Hockey, damfotboll med mera har sänds hela dagen på på radion och TV men inte ett ord om Göteborgsvarvet.
Om det hade handlat om Stockholmsmaraton hade det tagit upp hela dagen på Radio och Tv.
Varför betalar vi TV-licens jo för att se en massa repriser.
aanderss
min kussin kom 41 i herrarnas klass
Wilmer
Det var ju bara lite över 30 000 deltagare rolleyes.gif (Ironisk).
ninnisky
Kl 1900 ikväll sänder TV4 sport ett 1-timmars långt sammandrag från varvet.
Alltid något biggrin.gif

Både maken och äldste sonen sprang så jag får hålla utkik!
aanderss
CITAT (Wilmer @ 18-05-2008, 14:59) *
Det var ju bara lite över 30 000 deltagare rolleyes.gif (Ironisk).

oja de är jätte bra

men han är ju nästintill elit orenterare
Whiskuchi
Imponerande!
http://www.bt.se/sport/nara-bli-forlamad-f...rvet(644907).gm
Mollis
Appropå att springa varv, min son sprang den klassiska maran från Marthon till Athen för några år sen och recensionerna jag fick var "- 100 % smärta och 90 % törst", hur kan man utsätta sig för nåt sånt?? Sen sprang han Lidingöloppet och det var inte ett dugg lättare....
Aqvakul
Jag sprang ett maratonlopp för 25 år sen. Det var helt OK i tre mil. De sista 12 kilometrarna ska vi inte tala om......
aanderss
jag kommer aldrig att springa maraton men jag skulle mycket väl kunna cykla runt vättern
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 18-05-2008, 19:23) *
jag kommer aldrig att springa maraton men jag skulle mycket väl kunna cykla runt vättern

troligen lite mindre slitsamt
Mollis
Vättern-rundan gjorde barnens far och det var det slitigaste han gjort (han har gjort alla klassiker), när han cyklat sig helt slut kom funktionärerna och sa vänligt men bestämt att " - nu måste du pausa, du ser inte helt medveten ut". ..men med sin järnvilja och fysik så fixade han det med.
Aqvakul
Visst är det jobbigt att cykla långt. Fördelen med cykling ooch även skidåkning, jämfört med löpning, att dock att du faktisk får vila lite ibland i nedförsbackarna. Cykling innebär inte heller samma "slitage" som löpning. Men rygg och lår får ju mkt stryk och när krafterna är slut så är de......
Gossen Ruda
Skall jag ta mig Vättern runt är dom enda pedalerna jag trampar på gaspedalen och ev bromspedalen på bilen. Tittade inte ens på Göteborgslöparna trots att dom passerade nån km från där jag befann mig. Mandomsprov för impotenta sportfånar brukar jag kalla sånt. Jag motionerar gärna men med måtta, har inget behov av att försöka pressa kroppen över nån gräns.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 18-05-2008, 19:48) *
Skall jag ta mig Vättern runt är dom enda pedalerna jag trampar på gaspedalen och ev bromspedalen på bilen. Tittade inte ens på Göteborgslöparna trots att dom passerade nån km från där jag befann mig. Mandomsprov för impotenta sportfånar brukar jag kalla sånt. Jag motionerar gärna men med måtta, har inget behov av att försöka pressa kroppen över nån gräns.

Gossen har nu dömt ut 30 000 motionärer. Var det "impotenta sportfånar"? Gäller det även de kvinnliga deltagarna? naughty.gif
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 18-05-2008, 19:53) *
Gossen har nu dömt ut 30 000 motionärer. Var det "impotenta sportfånar"? Gäller det även de kvinnliga deltagarna? naughty.gif

Jo, dom är garanterat impotenta. laugh.gif Hur det är med frigiditeten är en heeeelt annan sak.

Nu kanske jag var lite stygg mot alla motionärer men måste det vara så stort? Det vore bättre om alla motionerade men inte mycket istället för att några motionerar så mycket, för mycket kanske?
Aqvakul
Jag har varit motionsfanatiker och visst blir det lätt för mycket. Löpningen alstrar lustkänslor och den blir också en väldigt tydlig och viktig del av självbilden. Att löpa och träna för maraton är troligtvis rent skadligt. Däremot kan en halvmara vara en rimligt mål för en välmotionerad 40-åring. Det är också väldigt roligt att springa så många tillsammans och inför publik. När jag var som bäst i farten var halvmaran min roligaste sträcka. Maran var för lång och milen blev ofta väl hetsig. Jag tycker att det är så roligt att Göteborgsvarvet lever och är så uppskattat!

Pirum
Jag tror att Göteborgsvarvet, Vasaloppet, etc, är god motivation för många att hålla sig i form under året och ha något att träna inför. Sen är väl inte själva tävlingen det viktigaste, i mina ögon.
Aqvakul
CITAT (Pirum @ 18-05-2008, 20:16) *
Jag tror att Göteborgsvarvet, Vasaloppet, etc, är god motivation för många att hålla sig i form under året och ha något att träna inför. Sen är väl inte själva tävlingen det viktigaste, i mina ögon.

Sant! tummenupp.gif
krellus
Du vet inte vad du snackar om. JAG sprang Göteborgsvarvet för första gången och målet var naturligtvis att vinna! Tyvärr gick killen från Kamerun i mål innan vi hann starta flirting.gif
Pirum
CITAT (krellus @ 19-05-2008, 07:52) *
Du vet inte vad du snackar om. JAG sprang Göteborgsvarvet för första gången och målet var naturligtvis att vinna! Tyvärr gick killen från Kamerun i mål innan vi hann starta flirting.gif

Vilket på ett enkelt sätt visar hur orättvis världen är; åt den som har skall varda givet. Han har talang, kunskap, bättre förutsättningar, och får därmed ett (i starttid) rejält försprång på dig och alla andra "amatörer". Det enda rimliga hade såklart varit att du och dina likar (du skrev "vi") hade fått starta tidigare så att ni hade kommit imål samtidigt som Kamerunaren smile.gif

Men det är lite sämre förutsättningar för de långsammare faktiskt, trängsel etc, så de får ännu sämre tid än de förtjänar.
krellus
CITAT (Pirum @ 19-05-2008, 08:03) *
Vilket på ett enkelt sätt visar hur orättvis världen är; åt den som har skall varda givet. Han har talang, kunskap, bättre förutsättningar, och får därmed ett (i starttid) rejält försprång på dig och alla andra "amatörer". Det enda rimliga hade såklart varit att du och dina likar (du skrev "vi") hade fått starta tidigare så att ni hade kommit imål samtidigt som Kamerunaren smile.gif

Men det är lite sämre förutsättningar för de långsammare faktiskt, trängsel etc, så de får ännu sämre tid än de förtjänar.

Du har rätt angående tiden. Tappade säkert 5-10 minuter där. Sprang 23 km istället för 21 km men vem bryr sig. Det var kul och det var det viktiga.

Däremot har arrangören en del saker som måste åtgärdas till nästa år. Det gick knappt att ta sig därifrån om man skulle åka tillbaka mot Centralen. Inga extrainsatta bussar/spårvagnar. Total kaos. Vi missade nästa tåget hem till Stockholm.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 18-05-2008, 20:04) *
Jo, dom är garanterat impotenta. laugh.gif Hur det är med frigiditeten är en heeeelt annan sak.

Nu kanske jag var lite stygg mot alla motionärer men måste det vara så stort? Det vore bättre om alla motionerade men inte mycket istället för att några motionerar så mycket, för mycket kanske?

Jag kan i alla fall garantera att en av löparna inte är det minsta impotent ! blush.gif
krellus
CITAT (Pirum @ 19-05-2008, 08:03) *

Och hur ska jag reagera på det? Genom att kämpa, kämpa, kämpa så att jag får starta i ett bättre startfält i framtiden. Jag lär inte få det gratis.
stina
Nu måste jag lägga mig i diskussionen betr löpning vs impotens/frigiditet. Vill bara upplysa om att det är vetenskapligt bevisat att löpning är mumma för sexlivet! Upp till 10 mils löpning/vecka är välgörande för sängkammarfröjden, över det är negativt. God kondis ger ork på alla plan! smile.gif wink.gif
bahia1
Mitt inlägg va angående att inget sändes på radio eller TV på aktuell tid och inte om impotens eller något annat.
Tråden spårade ur
Gossen Ruda
CITAT (bahia1 @ 19-05-2008, 20:31) *
Mitt inlägg va angående att inget sändes på radio eller TV på aktuell tid och inte om impotens eller något annat.
Tråden spårade ur

Ursäkta urspårningen. blush.gif För att återgå till din mening så håller jag med dig, TV och även riksradion har en benägenhet att undvika nyheter och sport från "landsorten".
stina
Ber också om ursäkt och håller med trådskaparen!
Bee
Jag beundrar alla som orkar ta sig runt i GÖteborgsvarvet! Vilken prestation!
Vi som står på "ringside" får vara med om en folkfest - det är så mycket runt det hela. Hoppas att ni som löper hinner känna av alla hejaropen.

Det var illa att man hade missat det här med extra bussar så ni inte hann till tåget, Krellus! Hoppas att du skriver och klagar. Efter 30 år så borde dom ha lärt sig att väldigt många kommer inte från Göteborg och kan ha tågtider att passa.
krellus
Det är lugnt, vi hann med tåget men det var på håret. Duscha var bara att glömma.
Hur som helst så var det första gången i Götet. Gillade banprofilen och publiken och hade en kanondag.
Nästa år springer vi vidare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon