Hej
Jag har en hibiskusstickling som tagit sig och nu börjat växa ganska snabbt. Problemet är att alla blad rullar ner sig på båda sidor. Detta är inget akut problem för växten, den växer som sagt och bladen faller inte av eller så, men jag får lust att skicka hela växten till nanginjala.
Om det finns någon vänlig själ med svar så vore jag hemskt tacksam.
MVH Del
Gissar vilt här, men kan det vara att den har lite för torr luft?
Jag har börjat duscha mina med sprayflaska vid varje vattning och det verkar de tycka om.
Del 21
Du ska nog duscha den ofta. Den vill faktiskt ha det fuktigt ! Efter att min Kinaros hade blommat färdigt, satte jag den kallt och tyvärr, så satte jag maken på att sköta om den. Och då gick det som det gick. Han tog med sig vattenkannan till sitt plusgradiga rum i garaget i vintras och lovade hålla koll, men ändå bidde det inget. Jag blev mycket besviken på honom. Dock har det inte lämnats in några skilsmässopapper ännu, men med det... ni vet vad... tar det nog tid ännu. Jag är så besviken....
Hälsn Tepa
Tack för svaren, men jag tror inte att det har med fuktighet att göra. Precis brevid står en annan hibiscus och den stormtrivs. Undrar om det kan vara någon sjukdom eller så. >Hur som helst ska jag prova att duscha den då och då, den kanske är känsligare för att den fortfarande är ung.
Hälsn Del
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.