Full version: Mördarsnigel!
Adri-Anne
Hörde härom dagen att några hade sett mördarsniglar i omgivningen här. Hjääälp!!
Är där andra som har haft detta plågoris. Vad gör man ?
Andra vanliga sniglar har jag fyllat ner och det har fungerat. Några nergrävda yoghurtburkar med öl gjorde susen. På morronen vittjade jag fällorna, då låg fyllebultarna där , stendöda.
Men mördarsniglarna vet jag inte ett dyft om, är dom också alkisar, eller måste jag ta fram "Tjocka Berta?" Vad jag hr hört äter dom rent där dom far fram.
anne
huh.gif huh.gif huh.gif
Ja du Adri-Anne, det var inte kul att höra. Har haft detta problem i flera år.
De käkar i mängder en tagetesplanta tar endasr en kväll. Sen inte nog med det, de anpassar sig till vad som finns att tillgå i matväg mad.gif inte ens mina änlatrumpeter får vara ifred.
Jag kastar mina sniglar i rent salt plågsamt men nödvändigt. Hela kransen runt örnlandet är snart uppätet. Och plockar jag femtio den ena dagen så är de lika många nästa men jag kommer nog alltid att kriga mot dem. mad.gif mad.gif
Så plocka på nu innan de föröka sig för det gör de snabbt och det blir mängder av dem också. Inget annat än snigelmedel och salt hjälper hos mig ialla fall.
Kramisar Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon