A-C E
Bor i Ed, Dalsland Västra Götaland.
Hade 1,4 minusgrader i natt.
Alla mina barn (växter) ser ut att ha klarat sig. Lite fula blad...Har till och med 2 Gardernier stående ut.
De klarat 2 frosttillfällen. Den ena är påväg att blomma.....Naturen är allt underlig. Tur för mig.

Hur har det gått för er andra?

Mvh
Anki
skogstroll
jag har ställt ut tomatplantor och liljor - jag orkar inte bära ut o in hela tiden. De är nog inte överlyckliga men de vissnar i alla fall inte. Änglatrumpeten däremot ser väldigt missnöjd ut med några fjuttiga gula blad crying.gif Med en tillfällig lösning med kupévärmare i växthuset hoppas jag att chilin o tomaterna ska piggna på sig lite
A-C E
Prova med att ställa ut en stor spann/tunna med vatten. olen värmer vattnet på dagen sen avger den värme under natten. Helt suveränt. Sen har du ju vatten att vattna med i växthuset.
Mvh
Anki
amaira
CITAT (A-C E @ 18-05-2008, 09:28) *
Prova med att ställa ut en stor spann/tunna med vatten. olen värmer vattnet på dagen sen avger den värme under natten.

Åh, TACK ett sånt bra tips! yes.gif
Lars-Olof Arvids
Att mina växter som trängs i krukor på uteplatsen inte fick frost på sig igår natt, beror alltså på att min damm är så nära! Det har jag inte tänkt på, men när jag tittade ut vid 5-tiden på morgonen var det lite vitt i gräset överallt utom där. smile.gif

Olle
Wilmer
tummenupp.gif Så bra med varm-vatten magasin! Mina små står mellan garaget och jordkällaren + redskapsboden, det räddade nog dem när jag slarvade...
*Ulrica*
Allt som var i mitt hemmabyggda "växthus" klarade sig och även allt som stod helt ute; väl utskolade perenner. Det jag tog in igårkväll var bara ricinplantorna och krukorna med sockerärt.

MEN många av de fina ormbunkarna som växer på tomten ser INTE glada ut idag... helt bruna och slokande... stackare...

I vattenspannen där fortfarande 6 barrotade rosenbuskar står var det ett tunt lager is, så frost har det varit iallafall!
Myosotis
Utöver flaskorna med varmvatten jag brukar ställa ut fyllde jag igår kväll två 10 liters vattenkannor med varmvatten och ställde nära sådderna. I natt var det
-4,9°. I morse mätte jag temperaturen på vattnet i kannorna: 8°!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon