Alexander-VG-zon3
hej hej

nu börjar det se klart ut det som jag hållit på att göra nu denna vecka ,, först lägga ut tidningar och annat sedan hämta sten och sedan lägga över sand och mer grus . min plastmorfar körde över det en gång också ,, men ändå med allt som hänt och så blev jag ändå nöjd med det när det blev klart ,, nu ska jag bara plantera fler stenparti/alpin växter där .

,, början

[attachment=18391:sommar08maj_124.jpg]

den 17maj ,, nu börjar formen synas
[attachment=18392:sommar17maj08_004.jpg]

går framåt ,, förutom när bilen å släpet skulle köras upp å med sanden blev det baktungt och sedan rände den över hela alltet .
[attachment=18393:sommar18maj08_002.jpg]

klart!!!
[attachment=18394:sommar18maj08_007.jpg]
[attachment=18395:sommar18maj08_011.jpg]

Piccante
Besöket hos Peter Korn gjorde intryck ser jag, snyggt bravo.gif
estet
Du har fått till det snyggt med stenarna!!
ingrid fuxwall
CITAT (Markus_H @ 18-05-2008, 19:46) *
Besöket hos Peter Korn gjorde intryck ser jag, snyggt bravo.gif

Du sa det innan mig

ingrid
Alba
Det kommer att bli jättefint. Det är lite jobb innan man fått till det men nu återstår snart bara det roliga.....planteringen.
Ser fram emot bilder när du planterat växterna.
*Ulrica*
Vilket jobb! Det syns att du har varit hos Peter Korn!!! tummenupp.gif

Snygga stenar också! Är det någon sorts sprängsten?
CillaM
Jösses vad fint! Jag får ju ångest när jag ser hur du och andra sliter! tummenupp.gif
Helen i Piteå Zon 5
Superfint! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Alba @ 19-05-2008, 10:08) *
Det kommer att bli jättefint. Det är lite jobb innan man fått till det men nu återstår snart bara det roliga.....planteringen.
Ser fram emot bilder när du planterat växterna.

japp har redan planterat lite som du ser ,, men lite längre fram så ska jag ta hem mina alpinväxter och plantera . ska bli skoj !!

CITAT (*Ulrica* @ 19-05-2008, 10:13) *
Vilket jobb! Det syns att du har varit hos Peter Korn!!! tummenupp.gif

Snygga stenar också! Är det någon sorts sprängsten?

svart granit tror jag att det är i stenarna . och det är ju överbliven sprängsten tror jag .

CITAT (CillaM @ 19-05-2008, 10:57) *
Jösses vad fint! Jag får ju ångest när jag ser hur du och andra sliter! tummenupp.gif

tack tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon