Stinis
Skulle plantera om min frösådda squashplanta, (Early White Bush Scalloped), när stjälken bröts av nästan helt! ohmy.gif Bröts av nära jorden innan stjälken mer "svullnar" upp. Satte iallafall om plantan med "brytet" en bit under jord...
Vad är domen tror ni? Kan den få nya rötter å överleva eller ska jag ta väck den å försöka med min vekare reservplanta?
sockerkakan
när min solrosplanta hade gått av så tejpade jag försiktigt så att den hölls "rak" och stå, och konstigt nog så växte det fast igen och överlevde. smile.gif men jag är ganska osäker men du kan i alla fall alltid försöka! laugh.gif
mojo
Hej

Jag vet att pumpor är känsliga för brott på stammen och att det påverkar storleken på pumpan. (Har varit med i pumpatävlingar, dock aldrig vunnit). Kanske är det detsamman med squash, att även om den överlever så kanske den inte återhämtar sig helt och producerar lika stor skörd. Men det kostar inget att testa...hoppas att det går vägen.
Bassam
tejpade den, med att du sätta ympbasta över tejp , den ska kommer igen.
Lycka till, H: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon