Full version: Rolig katt
Sidor: 1, 2
Wargen
Kan inte låta bli att visa kattan Nuit. Hon har inte riktigt fattat att hon blivit vuxen, tror jag. Tog bilden hos en kompis, sen har jag fixat och trixat lite med bakgrunden.
Cilla
Känner igen gesten hos mina katter. Sött! smile.gif
Annelie
Delar med mig av lite andra roliga bilder - inte mina kisar men väl så söta smile.gif

Posse
CITAT (Annelie @ 21-08-2003, 13:55)
Delar med mig av lite andra roliga bilder - inte mina kisar men väl så söta smile.gif

Vad har kissen för sig egentligen - är det en hankatt? rolleyes.gif
Annelie
Tihi.. tror bara att kisen drabbats av något tillfälligt habegär och är totalt ovillig att dela med sig av sina gosiga sovplatser till någon annan.

Kan höra den mjaua DEN ÄR MIIIIIIN smile.gif tongue.gif
Ewa L
Är inte det lite typiskt för kissar att de hittar sina egna vägar — även om de är uppåt väggarna?

malinkamalej
Mus-ikaliska är de visst också...

wub.gif

Malin
Posse
CITAT (malinkamalej @ 21-08-2003, 20:20)
Mus-ikaliska är de visst också...

wub.gif

Malin

Risk för katta-strof?
ariana
HÄRLIGA BIlDER DOM BLEV JAg GLAD ÅT

allt har krånglat hela dan men nu känns det bättre varit både ledsen och arg
tack snälla för att ni finns nu skall jag sova gott biggrin.gif wub.gif
Saiai
Hur lägger man in bilder här...?
renate
tongue.gif Åhhhhhhhh så roliga kattbilder,nu blev jag riktig glad laugh.gif rolleyes.gif Tack för de fina bilder på era älsklingar. tongue.gif /Renate
Wargen
:
CITAT

Nu ska vi se om jag fixar att förklara, har just lärt mig själv.... wink.gif
Först går jag till mitt album, (antar att det går till på ung. samma sätt om man tar bilder från hårddisken).
Om jag vill lägga in den stora bilden( har gjort fel ibland och klickat direkt på den lilla bilden) måste jag gå in i albumet och klicka fram den. blink.gif
Sen högerklickar jag på bilden, därefter på Egenskaper.
Då kommer rutan för egenskaper upp, där markerar jag bildens namninformation, högerklickar och väljer >kopiera<. Sen stänger jag rutorna, även albumet, och går till det inlägg jag vill besvara (eller skriva nytt). Där klickar jag i rutan för >bild<, då kommer det upp ett nytt fält och i det står det >http://<, ta bort det så fältet blir tomt. Sen högerklickar du i fältet, då kommer det upp en liten ruta med >klistra in<. När du klistrat in informationen om bilden, så trycker du på OK-knappen. Klart! Nu ska bildinfo ligga i inlägget . Men jag brukar kolla i förhandsgranska för att vara säker på att det funkat..... wacko.gif
Om du fixar att lägga in efter min förklaring så kommer jag att känna mig som världens pedagog. :lol
Wargen
Hmmm wink.gif Undrar varför inte min bild kommer upp? Trodde jag kunde det här nu. Får göra ett nytt försök. Typiskt! sad.gif
Nähä, nu kom den upp igen. Snurrigt! wacko.gif
Adri-Anne

Bärsen är urdrucken och TV:n är kass. Vilken helkväll!! sad.gif
Ewa L
Obetalbar bild!!!! wub.gif Underbar!
Helen i Skåne
Den här då! wub.gif
*Felix matte*
Uppiggande att få se så "kuliga" bilder när febern bränner
och halsen känns som sandpapper.
Tack alla!
Saiai

Jihaaa! Det gick! Tack för hjälpen! Var bara tvungen att bidra med några bilder... tongue.gif
Katter är roliga när de sover.... Den gamle sysslade med kristallhealing tror jag, han gillade att ligga på min glaslåda med kristaller. Oturligt nog gick glaset sönder (dottern satte sig på det när jag höll på att städa i lådan) och då kunde han inte ligga där. En kort tid senare gick han och blev påkörd...... sad.gif
Blomstersmurfen
Saiai, är det din samojed?
*Felix matte*
CITAT (Blomstersmurfen @ 22-09-2003, 21:27)

Det är en Japansk Spets Saiai har.
Posse
Många roliga och trevliga kattbilder är det! smile.gif

Men en tanke slår mig... det är kanske betydligt tystare slutare på kamerorna nuförtiden; jag menar, hade jag smugit mig på min katta när hon såg så helt relaxad ut som kissarna på era bilder och klämt av en bild på nära håll med min gamla systemkamera, hade hon förmodligen flugit upp och fått nästintill skrämselhicka. biggrin.gif
Ina
CITAT (Posse @ 22-09-2003, 22:55)
Men en tanke slår mig... det är kanske betydligt tystare slutare på kamerorna nuförtiden; jag menar, hade jag smugit mig på min katta när hon såg så helt relaxad ut som kissarna på era bilder och klämt av en bild på nära håll med min gamla systemkamera, hade hon förmodligen flugit upp och fått nästintill skrämselhicka.  :D

Har inte lagt in någon egen kattbild, men min erfarenhet av digitalkameran är att den håller på och "blippar och svirrar" en bra stund innan det blir något plåtande av. Vid det laget har katten vaknat, satt sej upp och stirrar på en med en min som speglar total oförståelse och ett visst förakt!
"Vad i hela fridens namn tror du att du håller på med?" laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif tongue.gif
*Felix matte*
Min kamera blinkar en stund men är helt tyst.

Felix störs inte av den

(trött efter långpromenad)
Mariann
Denna är ju bara för skön (inte min katt)

när jag förhandsgranskar syns bilden men inte sedan ohmy.gif
yla

min älskade Skrollis då hon kopplade av med ett leende
hon finns bara i mitt minne nu
renate
Vilka roliga katter ni har .Jag försökte lägga in en bild på min katt i inlägget,men det gick inte måste över mer. ohmy.gif smile.gif Renate
renate
CITAT (Saiai @ 22-09-2003, 09:39)

Det undrar jag också,har försökt men misslyckades./Renate
Kerstin
En tanke som slagit mig: Visst vimlar det av katter på bilderna i trädgårdstidningarna, sovande, poserande eller finurligt plirande!? Är det för att

katter är linslöss

katter är inte linslöss - de sitter kvar och struntar i fotografen

fotografer älskar katter

det finns en katt i varje trädgård, fast inte i min

det är bara för att jag inte har någon egen katt

filosoferar Kerstin med allergisk familj
yla
katter ÄLSKAR trädgårdar o vackra positioner laugh.gif biggrin.gif
så dom är nog linslöss
lolo
UNDERBARA bilder allihop! Fortsätt skicka in bilder så här, de muntrar verkligen upp! Måste också skaffa mig en digitalkamera snart...... biggrin.gif
/Ann-Louise i Umeå
Betty
CITAT (lolo @ 23-09-2003, 12:03)
UNDERBARA bilder allihop! Fortsätt skicka in bilder så här, de muntrar verkligen upp! Måste också skaffa mig en digitalkamera snart...... biggrin.gif
/Ann-Louise i Umeå

När jag såg Helens bild (högst upp på denna sida) så tänkte jag: "Jag måste nog snart skaffa katt!" Digitalkamera har jag redan, nu är det bara katten som fattas! biggrin.gif
renate
CITAT (renate @ 22-09-2003, 09:46)
tongue.gif Åhhhhhhhh så roliga kattbilder,nu blev jag riktig glad laugh.gif rolleyes.gif Tack för de fina bilder på era älsklingar. tongue.gif /Renate

Wov,nu funkade det tack för hjälpen.Nu till bilden:Murvel har besök av "Skånekatten" Kix,en matglad en.
renate
CITAT (Wargen @ 22-09-2003, 09:59)
:
CITAT

Nu ska vi se om jag fixar att förklara, har just lärt mig själv.... wink.gif
Först går jag till mitt album, (antar att det går till på ung. samma sätt om man tar bilder från hårddisken).
Om jag vill lägga in den stora bilden( har gjort fel ibland och klickat direkt på den lilla bilden) måste jag gå in i albumet och klicka fram den. blink.gif
Sen högerklickar jag på bilden, därefter på Egenskaper.
Då kommer rutan för egenskaper upp, där markerar jag bildens namninformation, högerklickar och väljer >kopiera<. Sen stänger jag rutorna, även albumet, och går till det inlägg jag vill besvara (eller skriva nytt). Där klickar jag i rutan för >bild<, då kommer det upp ett nytt fält och i det står det >http://<, ta bort det så fältet blir tomt. Sen högerklickar du i fältet, då kommer det upp en liten ruta med >klistra in<. När du klistrat in informationen om bilden, så trycker du på OK-knappen. Klart! Nu ska bildinfo ligga i inlägget . Men jag brukar kolla i förhandsgranska för att vara säker på att det funkat..... wacko.gif
Om du fixar att lägga in efter min förklaring så kommer jag att känna mig som världens pedagog. :lol

tongue.gif Jag fixade det efter din förklarning vad duktig du är./Renate laugh.gif
Mariann
Denna inte heller fel!!!

Sylvia
Ska man vara fin får man lida pin...
yla
me dom vita tänderna kör han nog ofta me tandtråd rolleyes.gif laugh.gif
Saiai
CITAT (Posse @ 22-09-2003, 22:55)
Många roliga och trevliga kattbilder är det! smile.gif

Men en tanke slår mig... det är kanske betydligt tystare slutare på kamerorna nuförtiden; jag menar, hade jag smugit mig på min katta när hon såg så helt relaxad ut som kissarna på era bilder och klämt av en bild på nära håll med min gamla systemkamera, hade hon förmodligen flugit upp och fått nästintill skrämselhicka. biggrin.gif

Bilderna som jag lagt in är tagna med en vanlig småbildskamera, det säger beee när man sätter på den. ktklisch när man tar kortet med ett rasslande när den drar fram filmen, ööööö när man zoomar....... Men djuren skiter fullständigt i det.... Min digitalkamera är rätt tyst, om man inte väljer klickljud, det kan låta lite olika, som gammal systemkamera "raschht" eller nåt konstigt tjohoo-ljud......

För att lägga in bilderna så fotade jag på pappersbilderna med digitalkameran....;-)
Saiai
CITAT (Felix matte @ 22-09-2003, 21:55)
CITAT (Blomstersmurfen @ 22-09-2003, 21:27)

Det är en Japansk Spets Saiai har.

Precis! ;-) Hade jag haft Samojed hade jag haft en platt skogskatt.... biggrin.gif
Saiai
CITAT (renate @ 23-09-2003, 09:46)
CITAT (Saiai @ 22-09-2003, 09:39)

Det undrar jag också,har försökt men misslyckades./Renate

Wargen hade en bra beskrivning, men jag fick trixa lite med adressen innan det gick, första bilden kom upp i förhandsgranskningen, de andra kom upp som text, men jag såg att det var olika i början och slutet så jag skrev in de tecken som skulle stå där, nån parentes och IMG eller nåt...
Wargen
Nadur fyller år och jag bara måste visa den här bilden. Tyvärr inte bästa skärpa osv, scannad från en suddig papperskopia. wub.gif
Adri-Anne

Hittade denna på nätet. Visst är den härlig. wub.gif
Ewa L
CITAT (Wargen @ 24-09-2003, 08:55)
Nadur fyller år och jag bara måste visa den här bilden. Tyvärr inte bästa skärpa osv, scannad från en suddig papperskopia

Underbar bild!
Hälsa och gratulera!! Vad får han? Strömming? Grädde? Jag menar just idag?
Saiai
Katter gillar högt uppsatta positioner.......
Men hur värdigt är det att sitta på en soptunna....?
blink.gif
yla
I filmen aristocats så lever ju katterna runt o i soptunnorna så det kanske är en riktigt bra plats om katten själv får välja laugh.gif biggrin.gif
Posse

ohmy.gif Oboy, vilken fascinerande och förtrollande kisse!
Christine
ÅH VILKA UNDERBARA BILDER!!!!!

Själv har jag inte någon digitalkamera, men jag måste nog köpa en så ni alla kan se älsklingarna, Svante 4 år och Izor 4 månader.

Izor var idag med ut i svampskogen och plockade "trattisar", jag tror vi var ute och gick i 2 timmar, han sprang och hoppade glatt med. Men på hemvägen var dom små benen trötta så då fick han sitta innanför västen och "åka" hem.
Wargen
Nu bara måste jag lägga in en bild till på Nadur när han leker titt-ut!
Sylvia

Här är Årets Lucia. Hon har INTE ljuskrona på huvudet, det råkade bara finnas en ljustake på bakgrunden när hon hoppade upp på bordet och skulle vara med på bild, så att jag fick en maffig bildvinkel!! Hon bryr sig inte om levande ljus, hon är klok nog för att inte närma sig ett sådant.
Lulle

Mitt bidrag till roliga katter.
Det kan ju vara jobbigt att agera servett ibland.
Här är min lilla Birma Kind of Magic (Lilleman).
Han passar ju bra med storleken i servetthållaren.
Idag är han 1 år och får inte plats
rolleyes.gif

/Susan

Hmmm.....Får inte bilderna större...... Hur gör Ni?
Posse
CITAT (Lulle @ 11-10-2003, 12:19)
Hmmm.....Får inte bilderna större...... Hur gör Ni?

Mja... din bild är bara 100x75 pixel så den kan knappast bli bättre och jag kan f.ö. inte se alls vad den föreställer. Var har du fått denna pyttebild ifrån?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon