Full version: Hoppsan!
Tosan
Fick en snittros av gubben i höstas, som jag tror är Grand Prix, som jag lyckades få två sticklingar av. Nu skulle jag kruka om den ena för att ställa ut i växthuset och samtidigt tänkte jag klippa av den långa krokiga stjälken den fått. Just som jag skulle sätta sekatören i den får jag se EN KNOPP! yahoo.gif
Och då kan man ju inte gärna klippa av den ju!
Men, det är ju en långskaftad snittros, och borde ju kunna rangla iväg rätt ordentligt, så jag tänkte se om den vill klättra på nåt istället smile.gif
Kajsa
Men oj vad du är duktig, har aldrig lyckats få rötter på en snittros, trots en massa försök, du får fota den i sommar.
Tosan
Ja hädanefter ska jag fota mina rosor... Både Nina Weibull och en orange snittros har blommat i källaren i vinter och jag har inte fotat..
Men jag tycker det är rätt enkelt med sticklingar. Dock har jag lyckats bäst i källaren under lysrör.
Ezereht
... I källaren under lysrör.. låter lite som nått från Dr. Frankenstein giggle.gif
Men spännande med experiment! Äsch jag tror jag ska gå och sova nu, innan jag skriver fler skumma inlägg i folks trådar. whist.gif
Tosan
CITAT (Ezereht @ 25-05-2008, 03:19) *
... I källaren under lysrör.. låter lite som nått från Dr. Frankenstein giggle.gif
Men spännande med experiment! Äsch jag tror jag ska gå och sova nu, innan jag skriver fler skumma inlägg i folks trådar. whist.gif

Ja, du skulle bara veta vad jag pysslar med där nere crazy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon