Mer klockranka åt folket! Jag ska absolut så den nästa år. Plantan hade inget pris när jag köpte den och när jag såg 60:- på kassaapparaten ångrade jag mig direkt. Men inte nu.
Får dina blommor olika färger också, Öland?
Hittade inget om hur man kan plocka eget frö på nätet, men väl detta:

Lindbloms fröer:
Såtid: februari-mars
Plantavstånd: ca 50 cm
Rankornas längd: 5 m
Användning: klä in bersåer, altaner, staket, eller som avdelare trädgården
Blomningstid: från augusti
Blommar efter ca 135 dagar
Blomman är vacker, men egentligen odlar man denna växt mest för dess otroliga bladmassa. Få andra växter är så bra att täcka in ytor eller agera avdelare. Bladverket blir tätt och vackert.
Tål kyligt väder bra.
Och från Gardening i England:
Growing tips
Cobaea scandens should be sown in late winter or very early spring, individually in small pots in seed compost, each seed set on its edge and thinly covered with more compost or perlite. Cover the pots with clingfilm to retain moisture and put in a windowsill propagator. Germination takes three weeks to a month. Once germinated the seedlings should be moved to larger (5in) pots with stakes inserted so that the young stems have something around which to twine. Grow them on at a cooler temperature. Harden them off carefully and put the young plants out in the garden when the danger of frost is past, against a sturdy trellis or close to a south-facing wall or fence on to which wires or netting have been attached. Cobaea does best in moist but well-drained soil, so water regularly in dry spells.
Cobaea scandens can be grown in a large pot (at least in diameter) in large cool greenhouse or conservatory, as long as suitable wires are provided for it to cling to. Any pot-grown cobaea needs copious watering and protection against glasshouse red spider mite. They will overwinter provided that the temperature at night does not dip below 5C.