Full version: Euorovison
hobbe 00
Jaha har kollat på Euorovisons deltevling eller vad det nu kallas. Norge gick vidare tummenupp.gif och hör och häpnad Finland gick vidare. Norges bidrag är bra men Finlands?? Nä thumbdown.gif säger jag somär landsman med Teräsbetoni..
Krolliljan
Jag missade detta helt. Kanske det går i repris.
Aqvakul
I morgon är det väl "Sveriges" semifinal - då lär väl intresset öka...
Krolliljan
Såg nu att man kan se bidragen på SVT:s hemsida. Ska kolla på dem ikväll. yes.gif
Gillan
Jag såg det inte och kommer inte att se det heller, men jag såg en notis om Rysslands bidrag och var tvungen att kolla upp det..................så nu säger jag bara................

Charlotte Perelli, släng dig i väggen! Du har inte en schans mot Ryssland som är uppbackade av en av världens största violinister ( Ed Marton ) och den störste konståkare genom tiderna Evgeni Plushenko!!!!!!.......... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Nää, jag struntar i det här och åker till Holland idag istället yes.gif , där är det åtminstonde sommar cool.gif tongue.gif . Ha det så kul framför schlagern tummenupp.gif
Alba
Det verkar som du gissar rätt Gillan. Enl. spelbolagen, 13 maj, ligger Ryssland i topp.

Jag har inte hört någon av låtarna...utom Sverige.
Piccante
CITAT (Alba @ 22-05-2008, 11:33) *
Det verkar som du gissar rätt Gillan. Enl. spelbolagen, 13 maj, ligger Ryssland i topp.

Jag har inte hört någon av låtarna...utom Sverige.

Ryssland ligger nog bra till. Dima Bilan har ju ställt upp förr och placerat sig hyfsat högt dessutom är han någon lokal superstar i Ryssland, Ukraina, Vitryssland eftersom han är en välkänd fotomodell/sångare. Fast låten han har i år är riktigt tråkig tycker jag men han har ju mer starquality än en kalkon från Irland iaf så många kommer nog rösta på honom ändå. Hade vi skickat BWO istället så hade vi fått fler röster från östländerna för de är stora där. Perelli är ju knappt känd utanför Sverige och låten är en dussinupplaga tyvärr.
Berith
Jag såg programmet i tisdags och den största behållningen var Christian L. Tar iaf för givet att CP går vidare ikväll, men man vet ju aldrig... Dom "udda" schlagerländerna är ju fler, och dom röstar nog helst på varandra.
Anders zon 1
CITAT (Markus_H @ 22-05-2008, 12:34) *
Ryssland ligger nog bra till. Dima Bilan har ju ställt upp förr och placerat sig hyfsat högt dessutom är han någon lokal superstar i Ryssland, Ukraina, Vitryssland eftersom han är en välkänd fotomodell/sångare. Fast låten han har i år är riktigt tråkig tycker jag men han har ju mer starquality än en kalkon från Irland iaf så många kommer nog rösta på honom ändå. Hade vi skickat BWO istället så hade vi fått fler röster från östländerna för de är stora där. Perelli är ju knappt känd utanför Sverige och låten är en dussinupplaga tyvärr.

Ryssen sjöng ju bedrövligt dåligt och låten var helkass. thumbdown.gif Och inte blev den bättre av skridsko och fiol. wacko.gif Norge gillade jag däremot skarpt - bra sångerska och bra låt! Fast låtarna i andra semifinalen var definitivt bättre överlag. Gillade Portugal och Danmark och Ukraina var det fart på. Perelli...nja, svårbedömt....håller med om att det är lite av en dussinlåt, men refrängen fastnar fort så man vet aldrig hur det går i finalen. Fast vinner tror jag inte att hon gör.
maramara
Jag tycker att Croatien var bäst, lägger min röst på dem. tummenupp.gif
aanderss
hela norden vidare
zaaritha
Risken att Perellikopian vinner är stor!
Åsa, mälardalen zon 2
Jag gillar frankrikes låt men man har ju inte sett den live än.
Netha
Ukraina och Ryssland tror jag kammar hem flest poäng.
Perelli ... näää Usch! thumbdown.gif
huskatt
Sverige gick ju vidare-men har jag fått ett dåligt minne?kommer inte ihåg en låt efteråt sändningen...Däremot hörde jag göken imorse! rolleyes.gif
Berith
Jag har ingen aning om vem som vinner, men jag tror att Perelli hamnar på åttonde plats. Som bäst! Eller kanske tolva. g.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nu har jag satsat 50kr på Frankrike.

http://www.youtube.com/watch?v=Vz58Hw9hldw...feature=related

Christer i Falköping
Lyssnade just på den franska låten, gillade den faktiskt väldigt mycket. Men kommer den att funka live tro? Har i övrigt knappt hört någon av de andra låtarna. Skall höra det på radion ikväll, för jag har ju ingen tv längre.
Christer.
HelenJ
Rätt många av låtarna verkar vara rena parodier. Frågan är på vad...

Men några är helt OK, bl a Ukraina.
Huggorm
Frankrikes bidrag hade i alla fall glimten i ögat. Klart bäst hittils Och Perelli var som vanligt sminkad för att likna en alien...
Netha
CITAT (HelenJ @ 24-05-2008, 22:27) *
Rätt många av låtarna verkar vara rena parodier. Frågan är på vad...

Men några är helt OK, bl a Ukraina.

Håller absolut med. yes.gif
och ... Rysslands blir bättre för var gång jag hör den. tummenupp.gif
Netha
CITAT (Netha @ 23-05-2008, 23:30) *
Ukraina och Ryssland tror jag kammar hem flest poäng.
Perelli ... näää Usch! thumbdown.gif

.

CITAT (Netha @ 24-05-2008, 22:45) *
Håller absolut med. yes.gif
och ... Rysslands blir bättre för var gång jag hör den. tummenupp.gif

Grattis Ryssland! bravo.gif yaay.gif
pejori
CITAT (Netha @ 25-05-2008, 00:14) *
.

Grattis Ryssland! bravo.gif yaay.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif Får väl också gratta ryssland, även om jag gillade Grekland bättre tummenupp.gif
Anders zon 1
Ryssland blev bättre när man hört den ett par gånger, men jag tycker fortfarande att han sjunger dåligt (uselt engelskt uttal också - hade varit bättre om han sjungit på ryska) och det fanns flera låtar som var betydligt bättre, t ex Ukraina, Portugal, Serbien, Danmark, Norge, Azerbadjan, Georgien, Turkiet m fl.

Fast det var i alla fall tur att Grekland inte vann. Den gillade jag verkligen inte. Det var en sån där låt som sätter sig i skallen och som man sedan inte kan bli av med trots att man är så trött på den att man vill kräkas. Blää!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon