Full version: Spindlar!
Starlight
Har nyligen lagt stenplattor som golv i växthuset, tänkte ha lite växter i krukor och en mysig sittplats med stolar o bord. Men, den nya plattgrunden visade sig vara ett perfekt tillhåll för ett antal spindlar, så nu när jag sätter fötterna på plattorna så springer det upp 20-30 spindlar modell större från springorna mellan plattorna........ Har inte spindelfobi, men tycker ändå inte det är så trevligt att ha ett golv kryllande av spindlar!

Så därför undrar jag om det finns någon därute som har ett bra tips för hur jag kan få bort dessa??? g.gif

Dito Verde
Fogmassa kanske?
Men jag är glad i mina spindlar i växthuset. Inbillar mig att de äter andra små skadedjur, men jag vet inte. Någon som vet?
/p
KURT
Vad är det för springor mellan plattorna? Om plattorna ligger lösa så kan man väl foga med stemjöl eller sand. Annars gör ju säkert spindlarna mycket nytta i växthuset, genom att äta insekter.
Starlight
Tack för tipset om att foga med sand eller liknande! Jag ska genast hem och undersöka om det skulle kunna funka.... tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon