Full version: Humleblomster
Jenny T
Hej. Någon som vet var jag kan köpa Humleblomster?
Jag bor i Malmö

Jenny
Lars-Olof Arvids
Om ingen i närheten säljer kan du beställa plantor här: http://www.pratensis.se/

Olle
Grå
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-05-2008, 11:24) *
Om ingen i närheten säljer kan du beställa plantor här: http://www.pratensis.se/

Olle

Vilken härlig sida!!! Hurra! smile.gif

(Humleblomster kallade vi "Mormors glasögon" när vi var små)
Aqvakul
CITAT (Grå @ 29-05-2008, 21:05) *
Vilken härlig sida!!! Hurra! smile.gif

(Humleblomster kallade vi "Mormors glasögon" när vi var små)

Vi kallade teveronika för "mormors glasögon"!? - värst vad dom glasögonen var populära!!
Mollis
CITAT (Aqvakul @ 29-05-2008, 21:16) *
Vi kallade teveronika för "mormors glasögon"!? - värst vad dom glasögonen var populära!!

Ja verkligen! Humleblomster kallade vi "Mormors nattmössa" har jag för mig g.gif
Solstorm
CITAT (Aqvakul @ 29-05-2008, 21:16) *

Mormors glasögon eller Gustav Adolfs blå ögon kallade vi dem. Jag gör det forfarande.
Blomstertanten
CITAT (Mollis @ 30-05-2008, 09:03) *
Ja verkligen! Humleblomster kallade vi "Mormors nattmössa" har jag för mig g.gif

Humleblomster är den som kallas "Mormors nattmössa"
Mormor hade inga glasögon så teveronikan sa vi bara Veronika om tongue.gif
Grå
Jag får väl ursäkta mig med att mormor inte hade någon nattmössa då wink.gif
Mormors glasögon kallade vi den för den böjda lilla nacken om jag inte minns helt fel.
Det kan också vara så att vi missuppfattat när vi varit ute med "tanterna" och pek-promenerat.

Pek-promenera... varför gör man aldrig det med barn nuförtiden?? (barn = upp till 8-9 år)
Jag har ju blivit tant... man kanske skulle göra en insats och haffa första bästa ungdomsgäng (ungdomsgäng 2008 = barn 8-9 år) och släpa med dem ut på promenad och peka och berätta om blommor vid vägkanten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon