myskmadra
Hej på er,
jag har känslig hud i ansiktet och den solkräm jag brukar använda finns inte att få tag i.
Apotekets olika varianter har jag provat och jag får oftast eksem eller soleksem när jag använder dem.
Tacksam för tips./ Myskmadra
Fenja
Keps?
Mvh
Fenja
DragonLady
Det finns väl mer solkräm än de som finns på apoteket..
Jag kan inte ha fet eller parfymerad kräm t.ex.
Annars använder jag solhatt när jag är ute.. solar inte..

Aqvakul
CITAT (Fenja @ 22-05-2008, 20:42) *
Keps?
Mvh
Fenja

Jag använder keps, vilket också skyddar min flint..... cool.gif
Ingrid Zon3
CITAT (myskmadra @ 22-05-2008, 18:32) *
Hej på er,
jag har känslig hud i ansiktet och den solkräm jag brukar använda finns inte att få tag i.
Apotekets olika varianter har jag provat och jag får oftast eksem eller soleksem när jag använder dem.

Jag har liknande problem, huden trasslar. Min favorit är Clarins Creme Solaire. Inte gratis direkt, men kanonbra och dryg. De som säljer det märket har ibland prover att dela ut om man talar om att man har känslig hud, så behöver du inte köpa och chansa.
Ibland har jag lyckat få tag i solskydd i geleform som jag kunnat kombinera med vanlig ansiktskräm. Det tycker jag är bäst.
myskmadra
Tack för tipset Ingrid! Jag ska prova den.
Har provat jättemånga, både dyra och billiga. Proderm använde jag tidigare, den funkade jättebra!
Men jag hittar den inte i butik iår, tyvärr.
Tack också för kepstipsen. Det använder jag och inte solar jag heller i nån större utsträckning men gillar att vara ute mycket - i landen och på cykeln. Solen är särskilt stark nu i maj är min erfarenhet .
Ska nu själv prova att dricka morotsjuice och tomatjuice ett tag - det ska tydligen vara bra för huden.
Hälsningar!
Netha
Har aldrig, och kommer aldrig att använda solkyddskrämer.
Däremot använder jag keps/solhatt, kläder, parasoll som skydd mot solens strålar.

Sitter du i skugga, eller är det molnigt så får du ändå 50% av solens effekt på dig.
DragonLady
Googlade lite.. här kan du köpa proderm.

http://www.avantex.ebutik.se/?artnr=4529
myskmadra
Tack DragonLady!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon