CalleF
Efter att ha vant diverse småplantor (riddarsporre, akleja, lupin, stockros) vid utelivet under några veckor är jag tämligen less på att bära dem in och ut varje dag. Hur många minusgrader tål de om några alls? Alla har åtminstone ett par karaktärsblad.
Anki V
Hos mig har en stor del av årets sådder har klarat kylan förvånansvärt bra. Eftersom jag har tio mil att frakta plantorna måste jag ta dom i omgångar. Det blir trångt i bilen med dryga 400 krukor på en gång.laugh.gif

Jag grävde ner krukorna i pallkragar eller plantorna på sin plats i rabatten och täckte med ett lager fiberduk. De klarade -5 utan att ens se ledsna ut och det var mer än -3 fyra nätter i sträck. Att jag bara hade ett lager var för att annars hade det inte räckt till alla.

Jag har Alunrot, riddarsporrar, aklejor, bergvallmo, vädd, prästkragar och några fler sorter som jag inte kommer ihåg just nu.

/Anki
Fenja
Fiberduken ska väl klara ner till -3 grader, två lager dubbelt upp och så vidare.

Ps Calle jag kan inte skicka pm, bara ta emot, du kan väl pma din mailadress till mig så kollar vi vad vi byta!

Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon