Christina i Taxinge~
Detta läste jag:

Är djurplågeri konst?
2007 tog 'konstnären' Guillermo Vargas Habacuc en hund från gatan i Managua, Costa Rica, band honom med ett rep i ett konstgalleri och svälte honom till döds.
I flera dagar stod konstnären och besökare i galleriet lugnt och såg på hur hunden plågades tills han slutligen dog.
Tycker ni att bilden visar ett konstverk?
Det prestigefyllda Visual 'Arts Biennial of Central America' tycker det och konstnären har bjudits in för att upprepa sitt fruktansvärda djurplågeri på utställningen 2008!
SNÄLLA HJÄLP TILL ATT STOPPA HONOM!!!

Det tar bara ett par sekunder att uttrycka din åsikt om djurplågaren.
Skriv på protestlistan på följande länk:
Skriv på mot djurplågeriet!

[attachment=18568:hund.jpg]

Whiskuchi
Jag har hört olika, en del säger att hunden fick mat och vatten (men givetvis inte när folk såg) och att konstnären själv spred ryktet att den svultit ihjäl.

Skulle f.ö. inte vilja kalla det konst, men det är intressant hur folk som utan vidare går förbi en svältande gatuhund på gatan plötsligt "ser" den när den placeras i en annorlunda miljö. Därmed inte sagt att alla som skriver på protestlistan inte skulle se den på gatan.
Magdis
Vilken fullblodsidiot!! Han borde ju inte få gå lös, är det tillåtet att bära sig åt på det viset? mad.gif Har skrivit på protestlistan nu.
storm
Absolut en skröna,tänk själv hur många som går förbi hunden utan att reagera ,fins inte!

Tar tillbaka! har sett videon på you tube fyfan inte bara konstnären utan alla som har gått förbi den stackars hunden.
Karma hoppas att det fins.
KURT
Det är definitivt en skröna, hade det varit en människa som svultit ihjäl i konstmuseet så hade jag trott på det.
evni
Nääää fy faaaan säger jag bara. Han skulle få uppleva samma sak själv faanskapet.
Jag har inte ord för detta. Jag kommer att må dåligt hela dagen nu.
Vilka idioter det finns.
/Eva
Anic
Jag hoppas verkligen det är en skrön, man tycker ju nyheterna borde ha tagit upp det annars. De tog ju tex upp det där fall i i sydamerika(?) där soldaterna fick träna på att döda hundar för att bli bättre soldater.

Skulle det visa sig var sant hoppas jag konstnären lynchas, trots att jag är imot dödstraff eller våld mot levade varelser.
Myosotis
ranting.gif Jag tror inte att det är en skröna. Folk är tyvärr kapabla till vad som helst. Jag slutade äta kött för många år sedan, jag hade funderat på det länge pga alla djurtransporter etc. Att jag till slut bestämde mig berodde på ett tv-program som är bland det värsta jag har sett. De visade hur djur transporterades i flera dygn utan vatten, hur någon slog och sparkade på en liggande häst för att få den att resa sig (det var bara det att den inte kunde resa sig, den hade brutit benet under transporten), men även andra former av djurplågeri, bl.a. så kallad "konst". En "installation" var en kull valpar utan mamma, de kröp runt och grät hela dagarna, sen på natten fick de träffa tiken och dia. Och det värsta av allt, jag mår fortfarande illa när jag tänker på det, var när en "konstnär" höll en skrikande, panikslagen undulat i handen och stoppade ner den i ett litet guldfiskglas där det fanns någon sorts gäggamoja. Han körde ner undulaten i det här och vände runt den så ögonen och fjädrarna klibbade igen helt, hela fågeln var täckt av sörjan. Jag har för mig att de använde en ny undulat varje kväll, för det var inte lönt att rengöra dem. Och det satt en massa folk och tittade på!
Anic
jaha, då är det lika bara att skriva på ifall ifall.

Jag vet inte om man ska gråta eller skrika när man hör sånt... -cry-.gif fear.gif
Christina i Taxinge~

Jag hade verkligen hoppats att nån alldeles tvärsäkert hade vetat att detta inte är sant.....

Fy så eländigt, vidrigt vissa människor kan uppföra sig!
Jag undrar om det märks på nåt annat sätt vilka odjur de är.....
Vad får man ut av det????!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon