Full version: Okänd frösådd
Maggan H
Och en gammal frösådd grodde plötsligt, och givetvis finns ingen lapp kvar i den krukan? Känns de små plantorna igen?
[attachment=18575:P5230003.JPG]
Margith
Anemon kanske??
Eva 33c
CITAT (Maggan H @ 23-05-2008, 08:34) *
Och en gammal frösådd grodde plötsligt, ...

Hur gammal? Har den stått ute under längre tid? Det är svårt att se hur stora groddarna är, men de är ganska lika björkgroddar. Vi är många som odlat björkat under någon del av vår såkarriär...
Jag känner numera lätt igen dem i mina egna krukor, men på bild är svårare. Har du fler gamla sådder kan du ju titta om det växer något liknande i dem också. Men spar dem tills du vet säkert. Hoppas verkligen att jag har fel. rolleyes.gif
Maggan H
CITAT (Eva 33c @ 23-05-2008, 14:43) *
Hur gammal? Har den stått ute under längre tid? Det är svårt att se hur stora groddarna är, men de är ganska lika björkgroddar. Vi är många som odlat björkat under någon del av vår såkarriär...
Jag känner numera lätt igen dem i mina egna krukor, men på bild är svårare. Har du fler gamla sådder kan du ju titta om det växer något liknande i dem också. Men spar dem tills du vet säkert. Hoppas verkligen att jag har fel. rolleyes.gif

Ja, jag tror faktiskt att du har fel, liknar inte riktigt björk. Är för många grodda i samma kruka för att det sannolikt är nåt icke-mänskohand-sått. Denna kruka har stått sen minst förra sommaren, hade en hoper krukor bakom växthuset. Ska bli kul å se vad det blir! confused.gif
Marlene z v
Det kan kanske likna Pion, en gissning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon