Full version: Vad kan detta vara?!
essla
Hjälp!!!! Detta tar över i hela mitt kryddland.... sprider sig med utlöpare under jorden.....

EKLO
Skulle tippa att det kan vara en malört? De sprider sig som galningar - lukta på krossade blad så känner du om det är den. Enda som hjälper är att få bort rottrådarna, bäst att odla i hink utan botten så man får dem samlade. Om det nu är en malört vill säga.

mvh Eklo
Mollis
Jag tycker inte att det ser ut som Malört... har du ingen bild på hela växten?
essla
Hej!

Tyvärr har jag ingen bild på hela växten... den är i nuläget såhär stor....vissnar ner över vintern....
Trodde oxå att det var Malört för det står det på skyllten, men min kompis säger att malörten har finflikiga blad?!

Vad tror ni?
Alexander-VG-zon3
kan vara en vit malört
essla

Ohh, ska genast ut å söka lite på den!

Hur luktar den? Jag är inte alls hemma på det här med Malört...

Glad för alla era svar!!!
essla

Rackarns! Vit Malört var det!!!! Stämmer på pricken..... jösses, ja nu ska här rensas och sen ska den lill odlas i hink utan botten i mitt land!!!
Har aldrig sett något värre till å ta över så fort!!! Där ligger Myntor, Maskros och allt vad det kan vara i lä...

Tusen tack för all hjälp jag fått!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon