Full version: Iochroma Cyaneum
Juli S
Jag har inte varit på Plantagen i ett par månader, idag tänkte jag att svänga förbi på vägen hem för att köpa lite kogödsel och planteringsjord och... de hade Iochroma Cyaneum, fina, stora buskar (67 cm höga) för bara 98.00 kr/st!!!! Visst, 2 följde mig hem:

[attachment=18588:DSC01974.JPG]

+ en brokbladig änglartrumpet angel_not.gif
Lady Hamilton
Grattis! bravo.gif Vet du vilken färg den är? Kanske vi skall starta en Iochroma tråd dunno.gif så "skiljer" vi på Acnistus Australis plantorna o Iochroma Som det är nu så går de ju under "Miniänglar" båda sorterna

Christer i Falköping
Jag "råkade" kika in bland växterna på Coop idag och hittade en liten rhododendron 'Horizon Monarch' för 90kr. Kunde inte motstå den, men vet inte ens om den är härdig hos mig.
Länk till bild på den: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...I7RNWE%26sa%3DN

Christer.
Juli S
CITAT (Lady Hamilton @ 23-05-2008, 17:01) *
Grattis! bravo.gif Vet du vilken färg den är? Kanske vi skall starta en Iochroma tråd dunno.gif så "skiljer" vi på Acnistus Australis plantorna o Iochroma Som det är nu så går de ju under "Miniänglar" båda sorterna

Hoppas att dem är lila, det var mörklila färg på bilden. Jag har frösådd blåa och röda, men det tar tid innan de börjar blomma, så hoppas verkligen att dem är lila innocent.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon