Surfinian
Hej igen.

Var och handlade balkongväxter och såg en så underbar Clematis. Rebecca hette den. Hade inte alls tänkt köpa en Clematis. Men vet inte hur det gick till. blush.gif Den bara följde med mig hem. Hjälp mig help.gif , har jag gjort något dumt. Eller kan den funka på balkongen. Tacksam för alla råd. Det är min första Clematis. Har en vägg med spalje där jag tänkte att den skulle få "titta" på mig med sina vackra stora röda blommor. Den har 3 blommor nu. Vad har jag gjort.... man borde tänka innan man handlar. Men det är livsfarligt att gå i handelsträdgårdar.

Surfinian
Ingen som har något råd att ge? Nu har det fina blommorna vissnat och den har sett ganska ledsen ut ett tag.Men nu börjar den ränna iväg och växa. Kan det komma mer blommor i sommar eller kommer det inte mer förrän nästa år.Om den nu klarar vintern förståss. Någon som vet g.gif
mieb
Kolla den här tråden: Klematis frågor

Där hittar du allt som har med klematis att göra och kan få experthjälp. =)
Surfinian
Tack för tipset. Där var det ju mycket läsning. Kollat in dina Clematis också. Trevlig blogg du har.
mieb
Tack! Ja då vet du att jag är lite i samma situation som du, alltså är klematisnybörjare med de första exemplaren mot spaljen på balkongen.

Jag läste i alla fall lite i den tråden och skyndade mig sedan ut för att klippa ner mina stackars klematisar, haha. Vi får väl se hur det går för våra plantor i sommar och skulle det gå åt pipan så får vi väl köpa nya nästa sommar, helt enkelt. Och läsa på lite bättre i klematistråden. wink.gif
Finn Klematis
CITAT (Surfinian @ 23-05-2008, 15:23) *
Hej igen.

Var och handlade balkongväxter och såg en så underbar Clematis. Rebecca hette den. Hade inte alls tänkt köpa en Clematis. Men vet inte hur det gick till. blush.gif Den bara följde med mig hem. Hjälp mig help.gif , har jag gjort något dumt. Eller kan den funka på balkongen. Tacksam för alla råd. Det är min första Clematis. Har en vägg med spalje där jag tänkte att den skulle få "titta" på mig med sina vackra stora röda blommor. Den har 3 blommor nu. Vad har jag gjort.... man borde tänka innan man handlar. Men det är livsfarligt att gå i handelsträdgårdar.

Hej!

Clematis Rebecca. Ny röd. 2007. Evison England. Klippgrupp 2.
Har ingen erfarenhet av den. Du kan nog övervintra den , om Du
har stor isolerad kruka. Låt den inte bli för hög i år. Klipp av blommorna
när dom börjar att vissna. Låt dom inte gå i frö.

Lycka till.
Finn
Surfinian
Tusen tack Finn för dina råd.Dom ska jag lyda. Skönt att det finns expertis man kan rådfråga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon