e_sedell
Det handlar naturligt vis om flytväxten som jag saknade namn på. För er som inte följt diskutionen finns en länk här.

Det var i af Vattenstjärna, en slags flytmossa. Jag har inte hunnit kolla efter något latinskt namn än, men jag ska se til och göra det....
Ljusalfheim
http://www.sbf.c.se/MV/ostergotland.htm smile.gif

jag har ju skapa me blommor uppe hos er nu wub.gif
igår lärde jag mig spiral-grejen, vi gjorde en bukett unsure.gif biggrin.gif
Hans i Mälardalen
En kul grej bara... Jag har lagt märke till att vi är ganska många 86: or bland medlemarna nu. biggrin.gif

MvH
Ljusalfheim
många? jag har bara sett tre ...!! wub.gif behövs fler tjejer biggrin.gif
e_sedell
Ja lasse sa det, du hade en fin pöma med dej också sa han =).

Det där med lanskaps mossan har jag sätt. Den är ju utrotningshotat också, HL klassad står det på arken. Den första fynduppgiften är från 79 men den kan klara att leva sida vid sida med lemna så att den anses inte vara något problem. Om du hittar någe mer så är det bara att du sägertill för jag tänkte skriva några rader om den....

Ja, det verkar vara extra stort trädgårdsintresse bland just 86orna. Vi är 33 eller nåt i våran klass. De nya 1orna är bara 15 och 3orna är bara 12 tror jag.
Ljusalfheim
kan inte jag få komma till himpa på studiebesök lr nåt. så kan ni lära mig lite om blommor wub.gif
e_sedell
Det går säkert, men du kan nog inte lära dej någonting på vara lektioner med tanke på att jag oftast inte lär mej någonting. Du kan ju varenda latinska namn som du läst någon dång. Du mins ju allt, lyckos.
Ljusalfheim
har dethär med Haemanthusen att göra?? biggrin.gif
ínte lär jag mig såå bra blink.gif
e_sedell
Haemanthusen??? Du kan ju leka med mej hur du vill ju tongue.gif

Jo det tycker jag, men jag lär mej i och för sej inte så dåligt jag heller. Men jag ligger i lä för dej....
Hans i Mälardalen
CITAT
många? jag har bara sett tre ...!!  behövs fler tjejer  

Är det inte fler än Simon, Sedell, Ljusalfheim och jag?
Jag håller med dig om att det behövs fler tjejer här på forumet. Vi får väl samverka med någon slags rekrytering laugh.gif

MvH
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon