Full version: Bladen torkar bort!
sockerkakan
De nedersta bladen på min vattenmelonplanta har torkat bort helt, vad kan ha gått snett? Den ser så lidande ut. min honungsmelonplanta är mer än dubbelt så stor och mår utmärkt, och jag planterade båda på samma gång. Jag ser till att den alltid får vatten.
Knytt
De nedersta blade, det kan inte vara hjärtbladen? Alltså de första som utvecklas på plantan. I så fall ska de torka bort när plantan blir större smile.gif
sockerkakan
CITAT (Knytt @ 23-05-2008, 15:51) *
De nedersta blade, det kan inte vara hjärtbladen? Alltså de första som utvecklas på plantan. I så fall ska de torka bort när plantan blir större smile.gif

ja men plantan är bara 9 cm.. Och de har inte gjort så honungsmelonen. Dom är ju ganska nära släkt eller? rolleyes.gif
Knytt
Det brukar vara olika på olika plantor tycker jag. Vissa behåller sina längre.
Är det hjärtbladen som torkar ihop, alltså de som inte är "typiska" melonblad?
I så fall kan du vara lugn smile.gif
sockerkakan
CITAT (Knytt @ 23-05-2008, 20:29) *
Det brukar vara olika på olika plantor tycker jag. Vissa behåller sina längre.
Är det hjärtbladen som torkar ihop, alltså de som inte är "typiska" melonblad?
I så fall kan du vara lugn smile.gif
Jo, de är det säkert. flirting.gif Hoppas att den ska växa till sej lite snart iaf. Men tack! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon