Kat
Det är lätt att förstå att det behövs pengar för att få en besöksträdgård att gå runt i och för sig, men på WIj Trädgårdar i Ockelbo tar de 90 spänn per vuxen i inträde. Jag tyckte det kändes som i saftigaste laget, även om trädgården är fin.
Nu är vi inte direkt bortskämda med den här typen av ställen i den här delen av landet, så nu undrar jag: ungefär vilka priser är det som gäller på andra ställen i landet?
Ligger Wij på en ganska standardmässig nivå ändå?

*nyfiken*
Anic
Nu vet inte jag vad som kallas besöksträdgård, om det är privata trägårdar eller så.
Botaniska i Göteborg är ju gratis med ett rekommederat pris på 20 kr, om de inte har ändrat sig. Mitt emot botaniska finns ju även slottskogen som är gratis med både djur och växter.

Peter korns trädgård kostade 20 kroner.

jag tycker 90 kr lät mkt, och även om det nu är normal pris så hade jag inte betalat det, om det inte var en jättespeciel trädgård.

Det är gratis att gå förbi andras trädgårder i villaområden och spanna in över staketet lite diskret biggrin.gif
Kat
Det här är Wij:

http://www.wij.se
Anic
Ja, det såg ju stort och vacker ut, dessutom utsedd till Sveriges vackraste park 2007, kanske därav priset.
HelenJ
Norrvikens Trädgårdar i Båstad tar 60:- för vuxen

Norrvikens Trädgårdar
ingrids
Jag tror att det handlar om hur de finansieras - botaniska trädgårdar får väl någon form av anslag och kan subventionera, Wiij är någon sorts stiftelse som betalar allt själv. 90 spänn är inte mer än en biobiljett och nöjet varar minst lika länge, så jag tycker inte det är dyrt. Har dessutom varit med om att botaniska trädgårdar tagit extra för utställningar - 60 spänn eller mer.
Med tanke på vad jag själv lägger på min lilla plätt kan jag respektera inträden ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon