Full version: Är det en klematis?
mollys_matte
Har ett foto på en växt, som jag först trodde avr en klematis, men som jag inte längre är säker på...
Där den växte hade jag satt bland annat klematis och rudbeckia.

Nån som kan se vad det är?
Det har ju lite att göra med var man ska placera den, vad det är för nåt.. whistling.gif

[attachment=18649:klematis.jpg]

sen undrar jag över denna, ser ut som en ormbunke, är det nåt slags ogräs, eller räknas de som prydnadsväxter?!
[attachment=18650:ormbunke.jpg]
Lemonne
Den första bilden ser absolut ut som en klematis!!
mollys_matte
jag tycker ju det med, men det är så himla "stadig" och det har jag inte upplevt att några av mina andra klematis är!
Finn Klematis
CITAT (mollys_matte @ 24-05-2008, 16:50) *
Har ett foto på en växt, som jag först trodde avr en klematis, men som jag inte längre är säker på...
Där den växte hade jag satt bland annat klematis och rudbeckia.

Nån som kan se vad det är?
Det har ju lite att göra med var man ska placera den, vad det är för nåt.. whistling.gif

[attachment=18649:klematis.jpg]

sen undrar jag över denna, ser ut som en ormbunke, är det nåt slags ogräs, eller räknas de som prydnadsväxter?!
[attachment=18650:ormbunke.jpg]

Hej!

Det är en klematis Integrifolia.

Finn.
Christer i Falköping
Som skrivits innan, en C. integrifolia. Den behöver stöd för den vill gärna luta sig mot andra växter. Annars lägger den sig snart ned. Ormbunken anser jag är en prydnadsväxt, mycket vackra. Men om en växt är en prydnadsväxt eller inte beror på den som äger den. Inte vad andra tycker. Vad du har i din trädgård är din ensak, vad andra tycker skall du inte bry dig om. Personligen anser jag att det gått alldeles för mycket mode och design i våra privata trädgårdar. Så gillar du ormbunken skall du definitivt ha den kvar.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon