Tante Morgan
Idag när jag härjade i rabatten råkade jag knäcka stjälken till en vallmo med en stor knopp på!!!
Det riktigt högg till i hjärtat - det är första året som den skulle till och blomma i år... -fear-.gif
Kommer den att komma igen?
Det är en rosa Jättetädgårdsvallmo som jag satte ut förra året. Jag satte väl ute en åtta, tio plantor så jag kommer ju inte bli utan dem, men ändå...
Jag tog med mig stjälken jag slog av in och satte den i en vas. Vet inte om knoppen kommer slå ut men jag hoppas på det...
Fenja
Är det väldigt unga plantor så kan de behöva ett par år på sig innan de blommar med flera stänglar. Men om du har satt åtta - tio stycken så borde det inte vara några problam att en går av.
Mvh
Fenja
ingrids
Vallmo ska slå ut om knoppen börjat visa färg när man klipper stjälken. Med åtta stycken så får du säkert blom i år!
Heda
Måste bara berätta att mina Jättevallmo som jag frösådde förra året har 3-6 knoppar redan i år!!! Med tanke på att de stod i kruka till i början av oktober (vi skulle flytta nämligen) så är det väl fantastiskt?! Eller brukar de bli stora plantor så här snabbt? Nu är jag sugen på att fröså fler sorter till nästa år...de är ju ganska dyra att köpa som plantor.

smile.gif

Å du Tante Morgan....det kommer kanske någon ny knopp...annars så hinner den ju bli ännu större till nästa år!!!

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon