Hur sjutton gör man?
Har sätt fröer, de har kommit upp och vissa har jag planterat om men detta ger mig huvudbry.
När ska de planteras om? Till hur stora krukor? Ska de planteras om flera ggr?
Hur många plantor i varje kruka??
Ghaaa. Jag vill verkligen lära mig, å här verkar finnas gott om gröna fingrar!
Ska försöka lägga in foton om jag listar ut hur man gör...
Jag har iaf sått inomhus i små gröna plastlådor eller papplådor och nu är de flesta omplanterade till mindre eller halvstora krukor. De ska sen bo i stora krukor (?) på balkongen, men än är det lite kallt om natten tycker jag...
Jag har sått tagetes (liten och sammmets), fjärilsblomster, fjärilskrasse, luktärt (låg), blomman för dagen, solroser (låg) och klockfacelia. Blommor som enligt påsen ska vara enkla

Förra året blev det nämnligen fiasko, så nu vill jag lyckas bättre!
Jag har väl aldrig sått nåt i mitt liv innan, så jag gjorde massa komiska fel, satte ETT frö i varje \"ruta\" i pappkartongen och typ en liten planta i varje kruka, planterade om vissa i krukor utan hål i botten eller innerkruka osv osv...
Hjälp, någon?

Luktärtkruka.JPG
Vad göra när de växt sig för långa för blompinnarna??
Detta ska föreställa låg luktärt, måste jag ändå ha en klättervägg eller dylikt åt dem?
Till sist, en lite pinsam fråga...
Jag sådde fjärilskrasse och fjärilsblomster bredvid varandra. Min ena katt råkade riva ner båda lådorna och då planterade jag om dem, men glömde bort vilka som var vilka! I en kruka kom dock båda sorter med, någon som vet vilken som är vilken här?

Blandat.JPG

Tack!

BlommanFörDagen1.JPG
Står de för tätt?

Fjärilsnåt.JPG

Fjärils.JPG
Dags att plantera om??

Ros.JPG
Hur sköter jag bäst denna lilla ros?
När jag köpte den blommade den så fint men alla blommorna dog därute på balkongen...
Då stod den i plastkruka löst inuti zink-krukan, nu har jag gjort hål i botten på zink-krukan och ställt ett fat under och planterat om rosen till hela zink-krukan, utan innerkruka, var det rätt?
Phu..