Då ska vi se - några namnsorter: Från Rara Växters katalog - Amaranträvsvans "Green Cascade", Grön doftakleja "Choclate Soldier", Grön klematisakleja "Green Apples", Trädgårdsriddarsporre "Green Twist" och i viss mån "Double innocence", Digitalis Viridiflora svenskt namn Grön fingerborgsblomma, Solrosen heter mycket riktigt Jade, respektive Italian Green Heart, blomstertobaken är flera sorter - "Lime green", "Green trumpet" och "Lemon tree" i alla händelser. Vet inte om jag kallar minipensen "Miniola Heart Aqua" för grön - men Rara växter gör det. Som sagt grönlilja, och zinnia "Envy".
Sen finns den en grönblommande röd solhatt som jag sett tror jag på hortogreen, men även på andra ställen. Den verkar dock bli mer och mer rosa när den slår ut. Jag har också köpt en limegrön japansk vallmo men vet inte hur grön den är då jag inte sett den blomma, namnet vet jag inte heller.
Höll alldeles på att glömma - det finns en ölandstok och en syrenhortensia som båda heter "Limelight" och ska blomma limegrönt.
Jag tror att, tillsammans med mitt förra inlägg, detta täcker planerna för min "gröna" rabatt ganska väl