Full version: potatis
lalli
Först nu är jag klar med min förgroddninga av potatisen (rocket). Har planterat dem idag i hink ochi pallkrage. Är jag allderles för sent ute eller?? Hoppas verkligen inte det....// Anna
ingrid fuxwall
Du kommer att få god potatis men inte till midsommar.

ingrid som satte i höstas och nu börja blasten komma upp - potatis kan man sätta året runt
jannika
CITAT (ingrid fuxwall @ 25-05-2008, 20:44) *
ingrid som satte i höstas och nu börja blasten komma upp - potatis kan man sätta året runt

satte du inomhus då? eller hur gjorde du?
ingrid fuxwall
CITAT (jannika @ 25-05-2008, 20:53) *
satte du inomhus då? eller hur gjorde du?

Jag hade tänkt mig att få potatis till jul så jag satte några groddade potatisar sent i höstas ute i landet - det var inte tjäle och täckte med flistuggade solrosor men så vart det lite för kallt och jag glömde täcka mer så det tåget gick men nu börjar de sticka och även ett hundratal solrosor

ingrid
lalli
Tack för det glada beskedet! Sommaren är räddad....
shaman958
tror det varit en gynnsam vinter för potatisen...det poppar upp potatisblast överalt i landet! alla potatisarna jag glömde ta upp förra sommaren/hösten.... lite irriterande att dom är fräschare och kommer innan "köpe-potatisen" angry.gif
har forsökt plantera om några som växte mitt i morotslandet, undrar om det funkar...

till hösten ska jag göra som fuxvall, plantera potatislandet direkt.
Eva i Västerås
Men blir det djup tjäle så fryser dom bort.
Potatis till jul ska man visst sätta i slutet av augusti eller så.
Den ska ju hinna växa upp innan vintern börjar.
Jag har också satt för sent när jag provat, glömt var jag hade dom och sen haft potatis bland sallaten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon