martin v:a götaland
26-05-2008, 08:13
Jag vill ha en krage som är ca 3-4 meter * 1 meter. Kan jag sätta ihop tre st till en?
Om du tar bort en sida så förlorar du stabilitet, det går nog men då bör man kanske ersätta det med en stolpe som man slår ner i jorden? Ett alternativ är ju att bygga direkt från virke.
Ingegerd.F
26-05-2008, 15:23
Jag har kopplat ihop 2 stycken till en som är 240 cm x 80 cm. Det gjck bra. Kontrollera bara innan du börjar att det är samma storlek på "gångjärnen". En av mina 6 pallkragar hade en annan storlek. Lycka till.
För 150 - 200 kr. köper du virke på tex. Byggmax till en ram som du vill ha. Pantpriset för pallkragar är i princip detsamma så om du inte har gratis kragar och/eller behov av att kunna fälla ihop ramen så är Kurts ide att föredra. Då kan du dessutom göra den precis så stor som du vill.
emelie11
13-06-2008, 20:42
Vi skulle oxå sätta ihop palkragar men vi kom på att de var bättre att bygga med lös virke, det enda vi använde av palkragarna var gångjärnen så att de går att vika ihop, det vart jätte bra. Mvh Emelie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.