Full version: Äntligen regn!
embees
Idag regnar det! thanks.gif Vi har inte fått regn på ung en månad, småskvättar som knappt blötar ner en räknas inte.

Det är så otroligt torrt i jorden så det här kommer verkligen när det som bäst behövs.
Det luktar så himla gott efter ett uppfriskande regn och allt ser nytvättat ut. Ett tjockt lager pollen som har legat som en grå hinna över allting tvättas också bort.

Precis lagom till att våra Rhododendron slår ut så blir de också rentvättade.... bravo.gif
Aqvakul
Inte ofta som regnet varit så efterlängtat som nu....... wub.gif yahoo.gif
Noak
Åh, vad jag blir avundsjuk...
Här är det också torrt, och dessutom har det varit kallt.
Längtar efter ett milt, ljummet sommarregn...
Solstorm
Här mulnar på nu. Om jag skyndar mig att tvätta och hänga ut så kanske det kommer regn här också!
*Ulrica*
Vill också ha....

Ska försöka med en regndans på gårdsplanen kanske... crazy.gif
aanderss
senast de regnade här var sossarna demostrerade den 1 maj men nu regnar de
stennie
Regndans???? det räcker att man börjar vattna så kommer regnet rolleyes.gif
Pia L
Gick det att beställa så skulle jag vilja ha mycket sommarregn på natten och soligt på dagen, just nu är det kruttorrt i alla pallkragarna och blommorna vissnar innan jag ens har lyft upp dom för omplantering.
Jag hoppas att dom ändå kan ta sig när flytten väl är över, men lite ljummet regn nu skulle inte alls skada
embees
CITAT (stennie @ 26-05-2008, 14:06) *

Det har inte hjälpt här på en hel månad. För en gång skull släpade jag in dynorna sent i gårkväll och tur var det eftersom det regnade och blåste i morse. Kallt är här också, bara 9 grader...... -fear-.gif brrr
*Ulrica*
CITAT (stennie @ 26-05-2008, 14:06) *
Jag som vattnar och vattnar.... men inget regn...
HelenJ
Aldrig har man väl blivit så lycklig över regn! Ett fint strilande dagsregn som verkligen genomfuktar jorden och inte ett skyfall som bara spolar bort allt.

Och det bäst av allt - det ska bli sol imorgon igen! rolleyes.gif

embees
CITAT (HelenJ @ 26-05-2008, 17:54) *
Aldrig har man väl blivit så lycklig över regn! Ett fint strilande dagsregn som verkligen genomfuktar jorden och inte ett skyfall som bara spolar bort allt.

Och det bäst av allt - det ska bli sol imorgon igen! rolleyes.gif

...... ja, och VAAARMT! bravo.gif
ingrid fuxwall
Runt omkring så regnar det men inte just hos mig - vill ha regn och har dansat
mamamaggan
CITAT (embees @ 26-05-2008, 22:19) *
...... ja, och VAAARMT! bravo.gif

I morgon ska vi till Österlen ( bl a Stens huvud ) och det blir en långpromenad på stranden i det vackra vädret de har lovat.

Här i Trelleborg har det regnat i 14 - 15 timmar i sträck och det behövdes!!!!!!!!! De flesta gräsmattorna är alldeles gulbruna innan sommaren ens har börjat på riktigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon