Full version: Schersmin
annette-djurö
Hej!
Köpte nyligen en schersmin som var jättefin då jag tog hem den och planterade den. Nu - i dag - upptäcker jag till mina stora fasa att bladen börjar bli bruna i kanterna. Både de gamla, alltså större bladen, och de små som nyss kommit. Vad är detta? Vad kan jag göra? Är inte så bra på större plantor som buskar och liknande. Ngn som vet vad som har hänt. Vi har inte haft frost här så det kan inte vara.
Hjäääälp! help.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan ju vara något annat än frost, ex. en liten chock av att komma på nytt ställe eller så har den inte vattnats tillräckligt eller så har du kanske lagt gödsel i planteringsgropen eller så kanske det har blivit för mycket vatten i kombination med dålig dränering. Det finns mer saker än frost som kan skada bladen.
Bassam
Bruna bladspetsar och bladkanter. För lite ljus, för lite vatten, för mycket eller för stark näring, för torr luft.
obs: du kan kolla på dem orsaken. Kanske kan du hittar fel.
Lycka till, H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon