Elihe
ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Är det någon mer än jag som bryter ihop på dåliga vattenspridare????? Min går bara från vänster till höger- sen stannar den o vänder inte tillbaka-väldigt praktiskt. Är det någon som kan rek. något bättre???
-cry-.gif
ingrids
Jag har bara brottats med en enda vattenspridare i mitt liv och den kunde man ställa in om den skulle gå bara åt ena hållet eller stå still - du kan inte ha kommit åt någon smart inställning av misstag?
Elihe
rolleyes.gif
Vet inte vad min spridare kallas men den sprider i halvcirkelaktigt- det blev lite konstigt. Har försökt att skruva på det lilla som går , ändrat vatten tryck osv, men inget hjälper. Men du har nog rätt, handhavandefel o ingen beskrivning har jag kvar confused.gif
*Stintan*
Jag gissar att det kan finnas en liten spärr du kan reglera med. Lite svårt att förklara när man inte vet vad det är för spridare du har. Kan du kanske fixa en bild?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker kvalitén på vattenspridare har blivit urusel. Jag använder några riktigt gamla Gardenaspridare just nu (ca 30 år gamla) som funkar utmärkt men jag har testat nya som trots högt pris varit riktigt dåliga.

Jag vann en av Gardenas tävlingar på deras hemsida (man skulle svara på frågor och skriva vad man tyckte om Gardenas produkter, jag skrev att de hade urusel kvalité jämfört med 20-30år tidigare), jag vann en vattenspridare som jag bara använt en gång för den var så usel, tror jag såg att den kostade 600kr i handeln. Det var en sån som man kunde ställa in så den sputade halvcirkelvis och dyl men bra tyckte jag inte att den funkade så bra, och stora vattendroppar sprutade den ut (trots att det stod i instruktionen att den sprutade små vattendroppar) alla grönsaksplantor blev slagna till backen av de stora vattendropparna.
Elihe
sweatingbullets.gif Har också en Gardena, min sprutar dock väldigt små droppar men bara när den fastnat i läget o inte vill vandra tillbaka. har gett upp o springer med kannor o kör m rotvattnare.

sweatingbullets.gif fear.gif sweatingbullets.gif
Christer i Falköping
Har en gardena i plast, gammal, som roterar. Eftersom jag har c:a 200m vattenledning från brunnen är det svårt att få upp trycket tyvärr. Men när det händer är den jättebra.
Christer.
Karin i Örebro
Har också en Gardena (från förra året) som går fram och tillbaka. När trycket är för lågt kan den fastna i ena ändläget, men lossnar om man ökar vattenflödet. Problemet är att man ibland vill vattna ett litet område och då känns det onödigt att vattna halva gräsmattan också bara för att den ska funka.

Karin
vattenmannen
varför inte köp proffs produkter till samma pris. jag köpte på www.lindflower.se.

Toro 570 0-5 meter under 80 spänn
Toro T5 5-15 meter under 300 spänn

kanon produkter som bar gör sitt jobb.
vattenmannen
CITAT (Elihe @ 26-05-2008, 17:30) *
ranting.gif ranting.gif ranting.gif
Är det någon mer än jag som bryter ihop på dåliga vattenspridare????? Min går bara från vänster till höger- sen stannar den o vänder inte tillbaka-väldigt praktiskt. Är det någon som kan rek. något bättre???
-cry-.gif

köp kvalite spridare till samma pris! har provat gardena med liknande fel
dahla
Så underbart skönt att se en tråd om vattenspridare väckas mitt i smällkalla vintern smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon