Elisabeth P
Idag inhandlade jag helt impulsivt en klätterhortensia. Efter att jag sedan läst här blir jag lite rädd för vad jag köpt. Vågar inte sätta den intill huset då vi har trähus (även om vissa säger att det är ok). Hade tänkt att sätta den vid altanen men då bör jag tydligen byta ut spaljen mot något hållbarare, sen vet jag inte om den "äter upp" hela den rabatten till slut.

Kan man ha något fristående spaljeliknande som den kan klättra i ?
Eller kanske en björk (har tyvärr inga andra träd)?
ingrids
Björk är nog inte bästa grannen. En stadig fristående eller fast spaljé vid altanen låter som en bra idé - en fullvuxen klätterhortensia kan bli rätt tung.
Ingrid Zon3
Man kan ha den som marktäckare också.
Elisabeth P
CITAT (Ingrid Zon3 @ 26-05-2008, 20:23) *
Man kan ha den som marktäckare också.

De var ju entanke förståss. g.gif
Har ju dels en slänt upp mot grannen som är lite trist, sedan har jag en berskulle som jag planterat lite i skreverna och till sist så ska jag göra iordning en stor rabatt ut mot gatan. Den rabatten ut mot gatan består ochså mycket utav berg så det går inte att gräva så djup överallt.

Hur mycket jordmån behöver klätterhortensian tro?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon