ashe10
Hallå!

Lägger upp lite bilder på växter och buskar som jag försöker att identifiera. Jag har noll koll, har just blivit med trädgård och rätt var det är drar jag väl upp och rensar bort en guldväxt wink.gif

trädgården6.JPG

trädgården5.JPG

trädgården4.JPG

trädgården2.JPG

trädgården.JPG

Någon som känner igen nåt?

//Åsa

Tosan
Nr 3+4 ser ut som vinbär...
Karrolina
3-4 vinbär
5 syren

Dom kunde t o m jag! tongue.gif
ashe10
YAY, det var det jag trodde/hoppades. Är mest konfunderad över 1+2 (det är samma). Sak till och rensa där nu strax, men vet inte vad jag ska göra med dessa. Försökte dra upp en och den luktade nästan lite som rå potatis i den lilla del av roten jag fick upp, men det verkar ju lite sjukt. De växer lite i en slänt.
CillaM
1 och 2 är vallört, ingen växt som jag skulle rekommendera i rabatt, men i utkanten av en trädgård, ja. Jättefin när den blommar, bra att kapa ner i mindre bitar för att lägga i vatten och efter 1 vecka gödselvattna med.
ashe10
ÅH stort tack. Den växer inte i en rabatt så utan lite i en slänt som ändå är lite svår att göra nåt med. Härligt att ha det identifierat så jag kan efterforska lite mer. Ska kolla upp hur blommorna ser ut på en gång wink.gif
Digger
5 ser ut som fingerborgsblomma och 2 krusbär?
Aqvakul
Vallört är inte så lätt att utrota.... blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon