Hejsan,
hade en så härlig tripp till The Cotswalds i västra england så jag vill dela med mig lite. Vi tog en improviserad långhelg med sterling från sturup till gatwick, körde nordväst i två timmar och hamnade i en himmelsk del av världen.
Blockley
5 dagar av absolut lugn, vackra trädgårdar och engelskt pub-gemyt hittar ni i en liten, liten by vid en liten liten väg. Vi stannade på The Crown Inn i Blockley och njöt av härlig frukost, mysiga öppna brasor och 15-20 minuters bilfärd till Hidcote, Kiftsgate, Snowshill, Seizincote och gångavstånd till en open garden i Blockley. Hotellet hade trådlöst internet vilket var perfekt om man inte har planerat mer än att man ska dricka te och besöka Hidcote.
Blockley var den charmigaste av alla byarna vi var i, de hade en liten öppningsfest för by-kooperativets post/cafe/liten butik med kylt vitt vin i disken. Vi var där över kristi himmelsfärd men blomsterprakten var tillräcklig för att sambon (som är måttligt road av växter) nu drömmer om ett orangeri för att dra upp små plantor och odla citroner.
Så om det är någon som är nyfiken på Cotswolds så rekommenderar jag denna plats i en ravin, omgiven av gröna kullar med får, slott och trädgårdar...