Full version: Identifikation
rissen
[attachment=18812:ogräset.jpg][attachment=18812:ogräset.jpg]Snälla, någon där ute i Sveriges långa land. Är det någon som kan säga mig vad detta är för något?
Det växer med väldig fart och jag kan inte komma ihåg att jag har planterat något just på denna plats i rabatten. Påminner lite om höstflox men bara lite.

Vet inte om det är ogräs som skall ryckas upp eller om det blir något vackert i slutändan.
Kan man vara så glöms så man inte kommer ihåg vad man planterat confused.gif confused.gif

Rissen
CillaM
Kan det vara någon sorts perenn solros du planterat? Eller jordärtskocka?

Det slog mig, kanske en krissla, ålandsrot, Inula helenium? Och jo då, fenomenet att glömma av vad man planerat eller sått, är välbekant hos mig smile.gif
rissen
Nej, CillaM, visserligen kan jag vara glömsk ibland men något sådant har jag inte planterat.
Det är mystiskt värre. Skall bli spännande och se om det blir några blommor. Om det blir det så lovar jag att visa så får vi se om någon vet då vad det kan vara.

Rissen
ingrid fuxwall
Håller med dig om att glömma vad man sått men håller inte med dig i dina förslag, tror inte att det är de växter du föreslår.

Ps. Det var väl dig jag bytte till mig lite Dahlier från - du kan få tillbaka spannen nu!
CillaM
Ingrid, menar du mig? För jag hade inga Dahlior med mig så spannen är inte heller min smile.gif Men det kanske löser sig på Surte-träffen ändå?!

Rissen, jag hoppas du får reda på vad det är. Håll oss uppdaterade med bilder, och ryck inte upp växten, jag tror definitivt inte på att det är ett ogräs som sått sig själv där. Kanske du gick i sömnen nån natt? giggle.gif
ingrid fuxwall
CITAT (CillaM @ 27-05-2008, 20:50) *
Ingrid, menar du mig? För jag hade inga Dahlior med mig så spannen är inte heller min smile.gif Men det kanske löser sig på Surte-träffen ändå?!
Rissen, jag hoppas du får reda på vad det är. Håll oss uppdaterade med bilder, och ryck inte upp växten, jag tror definitivt inte på att det är ett ogräs som sått sig själv där. Kanske du gick i sömnen nån natt? giggle.gif

Det var dig jag avsåg och Dahlian är så fin och ägaren vill säkert ha tillbaka sin spann
rissen
Ja, CillaM, du har nog rätt. Jag har nog planterat i sömnen.
Man är i trädgården så fort det blir en ledig stund över och planterar och rensar och grejar. Drömmer trädgård på nätterna och tom får nya ideér i sömnen. så det är nog inte otroligt att det är så. fniss,fniss naughty.gif naughty.gif

Jag fixar bilderna om det blir några blommor så får vi se om det finns någon som vet vad dessa mystifika växter är för något.

Rissen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon